5 хитрощів супермаркетів для покупців

Будь-який бізнес заточений для отримання прибутку. Маркетологи винаходять все більше хитрощів, що дозволяють максимально полегшувати гаманці покупців. І якщо на жовті цінники вже мало хто ведеться, а в магазини все більше людей ходять зі списком і в навушниках, то ці хитрощі працюють завжди ефективно.

1. Збір наклейок

Супермаркет пропонує своїм покупцям взяти участь у акції – придбати товар зі знижкою. Купоном виступає буклет, в який необхідно вклеїти певну кількість наклейок. У деяких випадках можна отримати щось безкоштовно.

Фокус у тому, що наклейки видаються за певну суму у чеку. Наприклад, за повні 400 рублів. Якщо чек на 600 рублів, то покупець отримає лише одну наклейку. Щоб отримати дві, йому потрібно добрати товару ще на 200 рублів.

Можуть видаватися додаткові наклейки для придбання певних товарних найменувань. Таким чином магазин стимулює попит. Це можуть бути товари з підвищеною націнкою або не популярні.

Як аукціонні товари пропонуються дорогі марки посуду або побутової техніки, а також фірмові речі, виготовлені спеціально для акції. Наприклад, іграшки із зображенням певних героїв мультфільму.

5 хитрощів супермаркетів для покупців

Порада: якщо хочеться аукціонний товар, варто пошукати його на дошках оголошень. Досить часто його продають із невеликою націнкою або вже заповнені наклейками буклети. Це вийде набагато дешевше та швидше, ніж накопичувати наклейки самостійно.

2. Призи та лотереї

Ще один спосіб стимулювати купівельну активність – провести лотерею. Приз має бути досить дорогим, щоб викликати бажання взяти участь. Наприклад, автомобіль, побутова техніка, подорож, продуктовий набір.

Для участі в акції покупець має здійснити покупку в зазначеному супермаркеті, часто на певну мінімальну суму, та заповнену форму з чеком опустити в барабан. Стрибок у продажах повністю окупає витрати, адже виграє невелику кількість учасників.

3. Знижка в чеку

Іноді можна знайти в чеку знижку на наступну покупку. Вона може бути оформлена окремим купоном або доведеться зберегти сам чек.

Щоб не втрачати відчутний бонус, покупець повертається і робить виручку магазину. Іноді умовою є обмеженість за часом (до певної дати), знижка поширюється виключно на неакційний товар (білі цінники), необхідно придбати певний продукт або його кількість.

З одного боку, покупець заощадив. З іншого, не заплановано витратив гроші або придбав товари без потреби у них.

4. Бонусні бали

Якщо програма лояльності передбачає накопичення бонусів, то вони мають свій термін дії від кількох тижнів до року. Не бажаючи втрачати потенційну знижку, покупці йдуть у магазин, щоб встигнути витратити бали до того, як вони згорять.

Аналогічно стимулюють подарункові бали із коротким терміном дії. Наприклад, 2-3 дні. Якщо покупець не здійснить покупку у зазначений період, то бали спишуться.

5. Мега знижки та акції дня

Періодично супермаркети оголошують дні великих знижок до 50%. Або діє система товар дня, коли певна товарна позиція продається за низькою ціною.

Тут може бути кілька причин:

  • розпродаж товарних залишків та неліквіду;
  • закінчується термін придатності;
  • товар “магніт”.

У перших двох випадках за рахунок зниження націнки магазини швидко позбавляються товарних залишків. Тому знижки будуть лише на менш популярні позиції. Може бути фокус із штучним завищенням ціни, щоб розмір знижки виглядав особливо привабливо.

Товар “магніт” – це товар з дуже низькою націнкою, завдання якого залучити покупця. Основний виторг робиться на інших покупках у кошику, тому магазин нічого не втрачає.

Таким чином, не варто западати на знижки та «вигідні» акції, т.к. основна вигідна буде лише у магазину. Слід ретельно підходити до списку покупок і не піддаватися спонтанним рішенням.

10 уроків успіху засновника «Apple» Стіва Джобса

Бізнес на Prom.ua: як почати продавати і заробляти

Топ цікавих франшиз на ринку України