5 корисних порад для Фрілансера початківця

Багато користувачів мережі інтернет ведуть бізнес онлайн і в періоди, коли вони бувають буквально завалені різної поточною роботою, змушені вдаватися до допомоги фріласеров. Чи все нормально в роботі бірж, які надають онлайн послуги, описано в статті.

5 помилок фрілансерів

1. Перший помилка – це величезна кількість шаблонних відповідей на запити замовників.

Фрілансер
Communication flat icon. Department leaders, laptop, presentation, gear. Teamwork concept. Can be used for topics like leadership, unit, business, analysis

Коли замовник розміщує свою заявку, він найчастіше отримує десятки простих повідомлень, що готові виконати роботу. Причому величезна кількість з них це просто або шаблонні відповіді від виконавців, які навіть не вдумуються в суть заявки. Або це якісь боти, або виконавці набирають роботу в запас. Невідомо як це влаштовано, але суть одна: замовник бачить, що йому приходять десятки повідомлень.

Він зауважує, що вони просто знеособлені. Замовнику стає не цікаво, так як він розуміє, що виконавці не докладають жодних зусиль. Вони навіть не читають заявку, а просто автоматом штампують відповіді. Але це не діло. Швидше за все, замовник,
навіть не швидше за все, а сто відсотків вибере тільки того виконавця, який вклав хоч якийсь інтерес, хоч якусь душу в свою відповідь. Тому шановні фралансери беріть на замітку, і не пишіть стандартні роботизовані відповіді, Чуть-чуть хоч душі вкладіть.

2. Друга помилка, яка властива дуже багатьом фрілансерам – це несподіване зникнення.

Змоделюємо ситуацію. Замовник залишає заявку, ставить певні дедлайн, а виконавець відповідає, що так я все зроблю. Навіть швидше, все окей, давайте контакти для зв’язку і почнемо роботу. В процесі виконавець начебто більш-менш якось відповідає, але в певний момент просто пропадає. Його немає в соцмережах, месенджерах, по телефону і це жахливо насправді.

Якщо виконавець розуміє, що не може впоратися із завданням або йому не вистачає часу краще щиро сказати замовнику про проблему. Це буде чесно і порядно. Звичайно замовник зажадає повернення грошей. Порядний виконавець повинен їх повернути, щоб зберегти свій авторитет. В ідеалі, якщо фрілансер розуміє, що не може впоратися із завданням або не вистачає часу, може залучити субпідрядника. Так він заробить менше грошей, але при цьому у нього є шанс отримати позитивний відгук. Йому дістануться хоч якісь гроші від замовника і тим самим він зберегти своє обличчя і буде гідним гравцем цього ринку.

3. Третя помилка, яка не тільки зустрічається у фрілансерів, але
і у багатьох найманих працівників – це вартість роботи.

У багатьох виконавців вона взята просто з голови не підкріплена нічим. Чи не розрахунками ні кошторисами.

ТОП-10 кращих професій для віддаленої роботи (Фріланс)

Фрілансер! хто ти такий і як тобою стати?

Яких замовників слід уникати беручи завдання на фрілансі

Як заробити на фрілансі для початківців

Фрілансери і заробіток в інтернеті

Труднощі фрілансу в 2021 році

Просто встановлюють вартість робіт, подивившись на замовника. Якщо здасться, що він платоспроможний, називають ціну. Вона, як правило, завищена.

Така політика грає злий жарт, як з виконавцем, так і з замовником. З одного боку замовника може відлякати дуже висока ціна, причому нічим не підтверджена. Він просто піде. З іншого боку це може зіграти злий жарт з виконавцем. Якщо фрілансер не вивчені завдання, а просто з голови виставить доволі якусь орієнтовну ціну, а насправді вийде, що по трудовитратах вона повинна бути в 2 рази вище. То він програє.

Як цього уникнути? Насправді потрібно детально і дуже уважно вивчити завдання і скласти кошторис. Може бути, вона буде тільки для нього, і не обов’язково її показувати замовнику. Правильно створена кошторис допоможе зорієнтуватися у вартості робіт і обгрунтувати замовнику в разі необхідності ціну, де ясно видно, на що підуть витрати.

4. Четверта помилка, яка випливає з перших трьох – це відсутність технічного завдання.

Насправді в технічному завданні зацікавлений як замовник так і виконавець. Замовник може бути впевнений в тому, що той обсяг роботи, який він розписав і надав виконавцю, буде виконаний. Виконавець же погоджуючись з технічним завданням, страхує себе від того, що в самому кінці виконання замовлення, замовник раптом придумає якісь додаткові вектори в проекті.

Насправді може бути багато дискусій на тему кому важливіше складати технічне завдання. Але зараз не про це. Просто запам’ятайте раз і назавжди, технічне завдання складати потрібно.

5. П’ята помилка, яка, напевно, може стати причиною для попередніх чотирьох, це величезна кількість взятих фрілансером замовлень, непорівнянних із його можливостями.

Якщо ви, як виконавець робіт адекватно розумієте що можете виконати два замовлення на тиждень, то беріть 2 замовлення на тиждень, не потрібно брати наперед. Не можна набирати обсяг робіт аби мати гарантію зайнятості, щоб убезпечити себе від краху і фінансового дефолту.

Буде краще, якщо ви візьмете одне замовлення, але зробите його в два рази швидше. Це підвищить лояльність до вас замовника і швидше конвертує витрати в гроші. Таке ставлення дозволить вам брати нові замовлення. Один невеликий рада, не ставте терміни виконання робіт по проектам на п’ятницю.

Цей робочий день короткий і найчастіше люди не хочуть завантажувати голову якимись там складними рішеннями, вони мріють про відпочинок. Тому відправлений замовлення в п’ятницю замовнику не в кайф. Він або неуважно оцінить все, що ви прислали, або, в кращому випадку відкладе цю задачу до понеділка.

З огляду на психологію людей, краще відразу плануйте відправку виконаної роботи на понеділок. Таким чином, у вас буде запас часу у вигляді вихідних. Якщо до кінця тижня щось не встигли виконати, то на вихідні в спокійному режимі закінчите роботу, а в понеділок відправите замовнику. Або ставте терміни на четвер, тоді у вас буде час на якісь правки. П’ятниця, субота та неділя достатньо часу на те, щоб їх реалізувати і в понеділок презентувати проект в гідному вигляді.

Отже, підсумуємо

Пишіть замовникам професійно грамотні повідомлення на їх замовлення. Чи не практикуйте шаблонні відповіді. Чи не пропадайте під час виконання замовлень. Аргументовано, по-діловому виставляйте вартість виконання роботи, обов’язково складайте технічне завдання. Не набирайте величезна кількість замовлень, щоб не було потім соромно перед замовником, відмовляючись від його замовлення.

Міркувати на тему помилок в роботі фрілансерів можна нескінченно. Але якщо врахувати наведені поради, то можна більшу частину непорозумінь усунути.

Як редагувати аккаунт в Інстаграмі?

Як створити акаунт на Facebook?

Як створити обліковий запис в Google?