Криза з’їдає бізнес? Ось декілька важливих порад

Для початку – не панікуйте! Пам’ятайте, що криза – це тимчасове явище. Поставтеся до порядку своїх обов’язкових дій з холоднокровністю фінансового аналітика. Поточна криза один з багатьох, що циклічно трапляються в світовій економіці. Він не перший і не останній. На своїй пам’яті ми пережили їх уже кілька. Нас очікують і інші кризи в майбутньому, і людство їх також переживе.

У всьому поганому можна знайти трохи хорошого. Подивіться на кризу, як на додаткову можливість. Економіка вирішила запропонувати вам відпустку. Те, що ви б самі ніколи собі не дозволили. Це насправді хороший час, щоб навести порядок в бізнесі, пройти навчання або просто навчитися чомусь новому, підготувати до випуску нові продукти, які так знадобляться компанії після закінчення кризи.

Займіться своїми процесами і процедурами. Саме час попрацювати з ними, налаштувати або упорядкувати процеси, процедури, регламенти, по-іншому поглянути на фінансовий і управлінський облік, ефективність використання цих інструментів на фірмі.

Не починайте нові капітальні проекти або грандіозні розширення. Потрібно з цим перечекати. Якщо такі проекти зараз знаходяться у вашому портфелі, переглянете їх, вирішуйте самі чи можна деякі з них призупинити (законсервувати) або виконувати в менш інтенсивному режимі, щоб зменшити навантаження на фінансові ресурси фірми. Замість капітальних проектів упровадите проект або цілий портфель організаційних проектів щодо впорядкування діяльності компанії.

Проаналізуйте свої активи. Якщо серед них є непрофільні – спробуйте позбутися від них. Взагалі-то, це потрібно було зробити ще до початку кризи, при появі перших сигналів про його настанні. Що ж спробуйте зараз зробити те, що зможете. Але про всяк випадок запам’ятайте цю раду – попереду ще багато криз.

Не всі рішення в кризі популярні, деякі знаходяться на межі етики. «Складно бути ефективним і при цьому не противним», як колись сказав Френк Хаббард.

Криза – це гарний час навести порядок в системі компенсацій персоналу.

Можливо, з деякими персоналом потрібно буде розпрощатися.

бізнес-в-кризу

Не обов’язково звільняти персонал. Можна переглянути існуючу систему компенсації його праці. У вас ніколи не буде кращого моменту, щоб зробити це. Перегляньте фіксовані компоненти оплати праці. Можливо, є сенс зменшити гарантовану фіксовану компоненту в оплаті праці, замінивши її відсотком від продажу фірми. В цілому, перегляньте відсотки, фіксовані суми в нарахуваннях персоналу. Оскільки це нелегке рішення з безліччю нюансів, обов’язково залучіть до цієї роботи HR-фахівця вашої компанії.

Подібна ситуація стосується ваших інших закупівель і в цілому витрат. Перегляньте список своїх партнерів, постачальників, орендодавців. Це гарний час запропонувати їм нові умови і схеми співробітництва, які будуть для вас більш привабливими: щодо цін, термінів, обсягів поставок, відстрочок оплати за товар, оплати за капітальні активи. Криза – час просити зменшити ціну або умови оплати. Ймовірно, це дозволить вам знизити витрати компанії. Це може допомогти, особливо, якщо вам самим доведеться знижувати ціну на свою продукцію.

Особливу увагу приділіть фіксованим витратам компанії. Проаналізуйте всі їх компоненти. Можливо деякі з цих витрат такі, що без них можна обійтися. Наприклад, за оренду можна платити менше, якщо ви запропонуєте це, посилаючись на кризу.

Перегляньте асортимент своєї продукції. Зараз у вас якраз з’явиться для цього більше часу. Під час кризи у більшості бізнесменів преміум-сегмент продуктів може незначно стиснутися або взагалі залишитися без змін, найдешевший сегмент переважно зростає, сегмент, який знаходиться посередині між ними, – може зникнути взагалі. Середній клас переходить на споживання більш дешевих товарів. Це буває, звичайно, не у всіх бізнесів, проте у багатьох.

Під час кризи виникає хороша можливість переорієнтувати старі продукти на новий сегмент споживачів або позбутися від продуктів, життєвий цикл яких добіг кінця, або навіть створити нові продукти. Пам’ятайте, що рішення про припинення випуску продуктів або виході з новими продуктами на ринок містять безліч підводних каменів в галузі: правильного визначення витрат, пов’язаних з випуском продукції; додаткового фінансування, пов’язаного з робочим капіталом необхідним для даного продукту. Тому, саме в цих рішеннях будьте максимально обережні – не зроблено компанії ще гірше. Чи не впевнені в таких рішеннях – є вільний час вивчити управлінський облік.

Отже, що ж робити конкретно вам і вашому бізнесу, щоб вийти з кризи з мінімальними втратами.

1. Не панікувати. Всі дивляться на керівника: якщо він спокійний, то і всі спокійні.

Все, що потрібно, – це мобілізуватися, і, в дечому обмежитися. Вкладати тільки в те, що генерує прибуток і вхідний потік клієнтів.

2. У критичний мить допоможе ваш бренд як роботодавця. Якщо у вас добре налагоджені зв’язки з колективом – все буде в порядку, якщо немає – почнуть розбігатися.

Та й це не біда, а урок, для вас. Є компанії, де криза, не зовнішній, а внутрішній. Платити особливо нічим, та й на розвиток немає коштів. Але люди все одно не йдуть, вони вірять, оскільки є сильний бренд роботодавця! Висновок – розвивайте власний бренд.

3. Тримати ніс за вітром. Сьогодні, як ніколи, час оперативно діяти і змінюватися. Як бачите якусь нову можливість – хапайтеся за неї. Справа в тому, що коли все спокійно, працівники стають трохи ледачими, а керівники бояться ризикувати тим, чого досягли. Але, під час кризи, коли продажі падають – тут втрачати нічого. Всі пробуємо. Жоден фахівець не скаже, що спрацює, а що ні. Тільки методом проб!

5. Максимально намагаємося утримати постійних клієнтів. Дайте їм послугу зі знижкою. Ні, не в кредит, а за меншою ціною, але хоча б на 2 міс.

Як правило, критичними є перші 2 місяці, потім ринок починає розвертатися в якусь із сторін і рухатися. Починають з’являтися гроші, виплачуватися заробітні плати, і вам не доведеться починати все з «0».

6. Перегляньте свої товари / послуги.

Під час кризи, все не зупиниться. Люди будуть продовжувати своє життя, просто в іншому режимі. Що буде популярним:

• продукти харчування
• недорогі товари
• ремонтні майстерні
• фінансовий консалтинг
• онлайн-освіту

7. Не рекомендується прибирати рекламну активність. Переглянути її ефективність – так. Основні трафікогенерірующіе канали повинні залишитися!

Під час кризи падають продажі і якщо, ще й прибрати рекламу, клієнти вас забудуть. Їх увагу тепер на іншому. Продовжуйте спілкуватися з вашою аудиторією. Просто потрібно підбирати теми і слова … щоб не нервувати людей. Згодом всім негатив набридає. Люди втомлюються постійно переживати і боятися. Вони починають шукати інформацію, яка їх відверне від проблем – а тут ви.

Як відкрити бізнес в Інтернеті?

Як знайти людину за номером телефону (безкоштовно)

Як прийняти квартиру ( новобудова ) у забудовника

Реальна робота в Інтернеті з дому: популярні професії віддаленої роботи