Як написати автобіографію на роботу: корисні поради

Багато роботодавців разом з резюме просять вислати їм автобіографію. І тоді багато претендентів намагаються зрозуміти, як писати автобіографію на роботу грамотно, коротко, але при цьому вмістивши в ній всі основні відомості, які можуть зацікавити вашого, можливо, майбутнього керівника.

Для початку потрібно розібратися, що ж таке автобіографія. Це документ, в якому ви власноруч і в довільній формі описуєте в хронологічному порядку те, що з вами відбувалося з моменту народження до сьогоднішнього дня. Тут більше важливі не ті події, які вам довелося пережити, а то, як ви це будете описувати. За складеним вами документу роботодавець буде судити про ваш психологічному та емоційному стані, і ви повинні зробити все, щоб розташувати його до себе.

Від того, яке перше враження ваша особистість справить на роботодавця, буде залежати, чи візьмуть вас на роботу в цю організацію або відмовлять. Ніякої начальник не братиме собі співробітника, який вже заочно став йому неприємний. Ось, щоб такій ситуації не відбулося, і потрібно знати, як правильно скласти автобіографію.

Як повинна виглядати автобіографія

Ви, напевно, розумієте, що читати величезні епоси про вашому житті не буде ні один керівник і не тому, що йому просто не хочеться, а тому, що у нього немає стільки вільного часу. Тому виявите повагу і складіть невеликий документ обсягом в один або півтора аркуша формату А4.

Вся інформація, яка містить в тексті, повинна викладатися послідовно і логічно. Не можна перестрибувати з одного періоду в інший, а потім повертатися назад. Починати потрібно з моменту народження, вказавши дату та місце появи на світ. Далі коротко описуєте юнацькі роки, детально тут не затримуючись. Зате трохи більш детально треба буде розповісти про попередні місця трудової діяльності, скільки по часу там пропрацювали і чому звільнилися. Насамкінець варто розповісти, чим на сьогоднішній день ви займаєтеся, але не вказуючи при цьому непотрібних деталей.

Документ може бути написаний від руки або надрукований на комп’ютері. Якщо ви вибрали рукописний варіант, то стежте за тим, щоб в тексті не було помилок і друкарських помилок, виправлення також не допускаються. У друкованому варіанті потрібно правильно виставити шрифт, зазвичай це Times New Roman 14 і міжрядковий інтервал – 1,5. Також непогано було б визначити поля, для подібних документів можна виставити 2 см зверху, по стільки ж знизу і зліва, а ось з правого боку залиште 1 см.

Хтось із роботодавців просить до автобіографії прикладати фотографію. У цьому випадку виберіть ту, на якій ви вдало вийшли. Це не обов’язково має бути суворе фото, як на паспорт, але воно повинно нести ділову енергію, хоча і всміхатися забороняється.

Що писати в автобіографії

Є певна послідовність, як писати автобіографію на роботу. У ній можна виділити наступні пункти:

1. Найперші відомості, які ви вказуєте в документі – це прізвище, ім’я, по батькові.

2. Потім ви пишіть дату і місце народження. Причому місце називаєте повністю, наприклад, якщо ви народилися в невеликому провінційному містечку, то спочатку вказуєте область, потім – район, а тільки потім назва самого містечка.

3. Інформація про батьків. Тут потрібно тільки написати їх прізвища, імена та по батькові, а також вказати, де і коли вони народилися.

4. У наступному пункті вам потрібно розповісти про свій перший здобуту освіту: в якому році пішли в школу, гімназію або інший навчальний заклад, в якому році закінчили.

5. Далі описуєте подальше навчання: де продовжили здобувати освіту, які курси закінчили, якщо отримали червоний диплом, то обов’язково вкажіть це.

6. Проходження військової служби. Цей пункт тільки для чоловіків, в якому потрібно розповісти, де служили, коли служили, які відносини склалися з товаришами по службі і командирами.

7. Потім потрібно детально зупинитися на трудову діяльність: вказати всі місця роботи – офіційні і неофіційні, скільки там пропрацювали і чому звільнилися. Тут всю інформацію про попередні начальників подавайте коректно, не потрібно описувати, як вам було погано, і як мало грошей ви отримували. Все це зіграє не на вашу користь.

8. Напишіть про свій сімейний стан, обов’язково вкажіть прізвища, імена, по батькові ваших чоловіка (дружини) і дітей. Тут розписувати дуже докладно не потрібно, достатньо буде короткою інформацією, адже це ви намагаєтеся влаштуватися на роботу, а не ваша друга половинка або діти.

9. Відомості про відпустки по догляду за дитиною. Якщо жінка була в декреті, то потрібно написати, коли і протягом якого періоду.

10. Потім згадайте про нагороди, якихось заохочення, особисті досягнення, якщо вони є.

11. Також не зайвим буде коротко описати ваші захоплення.

12. У кінці не забудьте вказати свої достовірні паспортні дані, контакти (мобільний телефон, домашній телефон, адреса, e-mail).

Після того, як документ буде складений, перевірений і вами схвалений, внизу поставте сьогоднішню дату і підпис з розшифровкою. Тепер цю автобіографію слід передати вашому майбутньому керівникові разом з резюме.

Як заробляти в Інстаграмі на лайках та підписниках

Залишити відповідь