Що таке нішева парфумерія?

Можливо, Ви вже чули цей вислів – «нішевий парфум». Аромат – важлива складова образу, адже він здатний розставити акценти у Вашому стилі і підкреслити настрій. Існує безліч напрямків і видів ароматичних композіцій- квіткові, гурманські, шипровие, акватичні, фруктові. Але якщо при виборі Ви керуєтеся принципом «пахнути не як всі», зверніть свою увагу на нішевий сегмент.

Сьогодні для того, щоб класифікувати бренди, використовується багато термінів – мас-маркет, люкс, селективна парфумерія, авторська і нішева … Остання особливо активно використовується з середовищі парфумерів і споживачів їх творінь і часто є предметом суперечок.

Що ж таке нішева парфумерія?

Термін «ніша» запозичений у економістів і маркетологів і позначає вузький ринковий сектор, який відповідає спеціалізованому продукту. Цей товар привертає шанувальників, експертів і тих, хто готовий платити за ексклюзивність. Компанії, орієнтовані на нішевий ринок, стикаються з меншою конкуренцією. При цьому і клієнтів, а, значить, і прибутку також буде менше.

Головною відмінністю селективен від «мейнстріму» є спосіб поширення. Ви навряд чи зустрінете нишевую продукцію у великих мережевих магазинів. Для їх власників просто невигідно виставляти на полиці товар, орієнтований на вузьке коло людей з високою купівельною спроможністю.

«Нішу» варто пошукати в незалежних точках продажу, що спеціалізуються на ексклюзивних молодих брендах, концептуальних бутиках – зараз вони є в багатьох великих містах. Часто це невеликі, затишні магазинчики, де консультант – такий же любитель нетривіального парфуму. Він підкаже недосвідченому покупцеві, з чого починати знайомство з нишевой продукцією, а досвідченому знавцеві розповість про останні оновлення асортименту.

Як все починалося

На початку 20 століття парфумерний бізнес активно розвивався. Парфумерні будинку витіснялися будинками моди світового рівня, користуючись своїм розкішним іміджем. Лише деякі бренди, на зразок Guerlain або Roger & Gallet, здатні були чинити опір їх натиску.

Починаючи з 60-х років, нішеве напрямок розвивається завдяки виробникам, які дали альтернативне значення культовим інгредієнтів. L Artisan Parfumeur, Serge Lutens, Annick Goutal, Diptyque – лише деякі з першовідкривачів. Ці духи створювалися з рідкісного сировини, мали незвичайні піраміди і посилену концентрацію, розливалися в стримані флакони в дусі 19-го століття. Реклама майже або зовсім відсутня, а бренди та автори віддавали перевагу більш особисте спілкування з потенційним покупцем своїх творінь.

Цей новий стиль маркетингу втілював в собі справжнє ноу-хау, досвід і творчий підхід.

Перші будинки, які створили нішеве рух в ароматної індустрії, відкрили шлях брендам-новаторам. Багато парфумери-творці, наприклад, Олівія Джакобетті, скористалися можливістю створювати власні продукти, звільнившись від впливу стандартів торгівлі. Деякі заснували свої лабораторії і марки. Завдяки їм, самі духи знайшли якийсь творчий посил, перетворившись в твори мистецтва.

що таке нішева парфумерія
At creation of this photo,I was inspired with beauty of the nature.

Спостерігаючи за цією еволюцією, всесвітньо відомі виробники начебто Chanel, Dior, Armani пішли споживчої тенденції і на догоду найдосвідченішим цінителям стали випускати ексклюзивні колекції парфумів. Ці парфуми завжди відмінні від основного асортименту більшою вартістю, строгим оформленням флаконів і сміливістю композиції. Найчастіше такі лінійки представлені в продажу виключно в фірмових бутиках, а не в мережевих мультибрендових магазинах.

Відчувши зростаючий інтерес і успіх, концерни-гіганти стали купувати дрібні бренди, даючи їм додаткові можливості для зростання.

Все це не могло не привести до перевантаженості нішевого ринку і поступового розмиття кордону між мейнстрімом і ексклюзивом. Кількість запусків селективних парфумів з кожним роком все більше перевищує число новинок люксових марок. Люди шукають незвідані ольфакторні відчуття, далекі від повсякденності і банальності, часом навіть важкі в сприйнятті.

В умовах стрімкого розвитку інтернету, будь-який початківець незалежний бренд без зусиль знайде свою клієнтуру. Так звана ніша майже втратила свій статус малодоступності, тим самим саме це визначення вельми умовно в наші дні. Більш коректними визначеннями будуть селективна і авторська.

Як би ми не називали ці твори, всіх їх об’єднує одне: з їх допомогою парфумер хотів нам щось сказати, створити в нашій свідомості якийсь образ. Послухайте творіння Фредеріка Малля, Сержа Лютанса, інших майстрів. Почуйте їх. Це не просто ароматична суміш, а відбите в скляному бульбашці настрій.

Види підприємницької діяльності в Україні

Як заробити студенту?

Як заробити рукоділлям, сидячи вдома