Як влаштуватися на роботу – кілька корисних порад

Тема пошуку роботи завжди супроводжує людей. Деяким щастить, і вони майже відразу отримують свою посаду. Іншим же можуть знадобитися місяці, витрачені на гортання спеціалізованих сайтів для пошуку заповітного місця.

У разі невдалого пошуку протягом довгого часу, слід змінити стратегію.

1. Складання грамотного резюме – вже половина справи.

Резюме – це ваша візитка. У наш час конкуренція зростає з шаленою швидкістю і потрібно вчитися продавати себе краще за інших. Представники вузьких спеціальностей можуть не так сильно хвилюватися, адже на їх місце претендує не більше 5 осіб. Найголовніше – не упустити момент.

Менеджерам з продажу, наприклад, доведеться не солодко. Бувають випадки надходження відразу понад 100 резюме на одне місце. При цьому роботодавець може навіть не побачити і половини всієї цієї купи. Тому потрібно інніціатіва. Наприклад, в разі відсутності реакції на заяву більше доби, спробувати зателефонувати у відділ кадрів. Це показує вашу високу зацікавленість в посаді, що завжди вітається.
Поради для ефективного резюме:

– гарне резюме включає в себе одну-дві сторінки, але вже точно не роман на 10 аркушів або записку для холодильника. Обов’язково потрібно вибудувати чітку структуру, щоб роботодавець зміг швидко засвоїти інформацію про заявника;

– вкрай важливо дотримуватися єдність шрифту та його розміру;

– про помилки в документі і мови бути не повинно, при цьому зовсім не важливо, на яку посаду претендує людина;

– занадто багато сертифікатів можуть скласти у роботодавця не найкраще думку про вас, тому що може здатися, що ви до сих пір остаточно не визначилися з родом діяльності;

– важливо враховувати дрібниці, такі як адреса електронної пошти. Його слід скласти простим і зрозумілим чином (по ПІБ);

– не сильно виділяйте місце під абзаци про «хобі» і «захоплення», це далеко не найважливіше в резюме;

– а ось що дійсно головне – це зачепити роботодавця з перших рядків найважливішими якостями і оформленням тексту. Хороший документ змусить прочитати себе до кінця і викличе непідробний інтерес до його автору.

2. Підготовка до співбесіди.

Найважливіше правило: перші 30 секунд визначають початкове думка про людину, а саме на ньому будується все подальше спілкування. Це правило відноситься і до співбесід.

Що важливо пам’ятати:

перше, що повинно бути по-замовчуванню – це охайний зовнішній вигляд.
У нього входять: хороша зачіска, свіжа охайний одяг, що підходить як нагоди, так і посади, вичищена взуття, приємний слабкий запах;

одяг подберают відповідну для посади. Керівнику відділу явно слід вибрати для себе костюм. Якщо ж фірма спеціалізується на творчості і креативі, то важливо підкреслити наявність даних якостей у себе;

колір також дуже важливий. HR-фахівці рекомендують використовувати найчастіше сірий, синій, іноді фіолетовий. Яскравий одяг одягати точно не варто, адже вона може розлютити роботодавця, а то і просто втомити його погляд. Рекомендується ознайомитися хоча б з базою колірної психології для більш точного підбору кольорів під свої потреби.

Для прикладу, повністю сірий колір просто буде пропущений поглядом.

Потрібно виділити приблизно 1-2 деталі. Можна використовувати годинник, кільце або іншу біжутерію. Або ж спробувати використовувати спеціальну оправу для окулярів. Іноді враховується навіть тип жіночої сумки. Але при всьому цьому важливо пам’ятати про одне – почуття міри;

– зовнішній вигляд буде ще краще, якщо ви будете відчувати впевненість, носячи його. Це також буде помітно для роботодавця;

– ще один важливий пункт – пошук інформації. Слід відразу зрозуміти, який саме людина потрібна даній компанії. Можливо, що рекрутер запропонує виконати якесь завдання, для оцінки ваших навичок.

Важливо зауважити, що, якщо ви задаєте власні питання, а не тільки відповідаєте, то це також проявляє вашу зацікавленість. Однак в стресовій ситуації потрібні питання часто забуваються, так що хорошим рішенням буде записати їх.
Невеликий список питань, які можна задати на співбесіді:

Як влаштуватися на роботу - кілька корисних порад

– чого саме ви очікуєте від майбутнього співробітника?
– з чого складається ЗП?
– Який графік роботи? Чи бувають переробки?
– потрібно бути постійно доступним?
– через якийсь час з’являється можливість для відпустки?
– чи є можливість зараз побачити робоче місце?
– яка чисельність відділу?
– чи можна більш конкретно уточнити обов’язки?
– яким чином звільнилося місце?

Доброю ідеєю буде перегляд відгуків про роботу в даному місці. Але головне пам’ятати, що думка завжди суб’єктивно.

3. Співбесіда і наслідки.

Першочергова задача здобувача – створення образу приємну людину, з яким можна і потрібно мати справу. Як мінімум слід бути пунктуальним, адже запізнення не любить ніхто.

Не можна забувати і про ввічливість до оточуючих людей, навіть охоронців і прибиральниць важливо врахувати. Тоді ви точно залишите сильне позитивне враження.

Вам належить відповісти на найрізноманітніші питання, при цьому ніхто не скасовує, що вони не будуть «незручними». намагайтеся відповідати правдиво, але не хулите на колишнього роботодавця або життя. Можна випадково зробити оманливе враження, що ви спеціально намагаєтесь перенести відповідальність на інших.

Просто і ясно розповідаємо про свої достоїнства. Також коротко про колишній посаді, причини відходу, а головне – що виділяє вас серед інших кандидатів. Мета – не втомлюючи співрозмовника, розповісти про себе і зацікавити собою.

Існує один прийом: спеціально промовчати про щось, що є досить важливим. В такому випадку вам доведеться питати саме про це замість того, щоб зупинятися на чомусь менш потрібному.

Не забудьте уточнити, в який момент буде винесено рішення, щоб дізнатися: чи прийняли вас або ж немає. Але, ні в якому разі не тисніть на рекрутера, щоб він озвучив вам причину відмови. У його право замовчувати цю інформацію. Часто буває, що кандидат просто «ображається» на критику, створює негативний відгук у мережі, а компанія ні в чому і не винна. Трапляються ситуації, коли фахівцеві стає явно, що ви не зможете порозумітися в колективі або ж домовитися з начальством.

Зрозуміло, відмови сильно вдаряють по бойовому духу і можуть спровокувати стрес. Але цим просякнутий весь пошук роботи, тому краще відразу налаштуватися на жорсткість. Не можна зупинятися і думати, що все скінчено. Потрібно продумати про себе можливі причини відмови і підготуватися, щоб наступного разу такій ситуації точно не виникло.

Намагайтеся ставитися до співбесід не як до моментів істини, де вирішується доля, а як до місця, де є шанс отримати новий, невідомий раніше досвід. Тоді великий шанс, що ви отримаєте навіть деяке задоволення від цієї «гри», а може і придбаєте корисні знайомства.

Що таке нішева парфумерія?

Види підприємницької діяльності в Україні

Як заробити студенту?