5 кроків до того, щоб стати ефективним лідером

Лідерство: слово з 9 букв, яке протягом століть інтерпретувалася по-різному, що робить практично неможливим визначення ефективного лідера. Давайте почнемо з самого початку, згідно з визначенням в вікіпедії, лідерство – це:

Лідерство – процес соціального впливу, завдяки якому лідер отримує підтримку з боку інших членів спільноти для досягнення мети.

Більш розширене визначення включає в себе: формування чіткого бачення, обмін цим баченням з іншими, щоб вони охоче йшли йому, надання інформації та знань для реалізації цього бачення, а також координація та балансування між конфліктуючими інтересами всіх учасників і зацікавленими сторонами.

Лідерства, на відміну від менеджменту, не можна навчити. Якщо у людини з народження немає цих навичок, то він ніколи не стане лідером. Але, не дивлячись на те що не існує такої речі, як «школа лідерства», в якій можна було б навчати «що можна і чого не можна» в лідерстві, навичкам лідера можна навчити за допомогою спеціального навчання і самоосвіти.

Як стати ефективним лідером

Лідерство – це все щодо людей, це керівництво командою для досягнення спільної мети. Як би сумно це не звучало, багатьом бізнесменам наплювати на управління людьми. Вони зацікавлені в створенні відмінних продуктів або послуг, пошуку нових можливостей і пошуку нових клієнтів.

як стати ефективним лідером
Businesswoman giving presentation during meeting. Male and female professionals are listening to colleague. They are in coworking office.

Для багатьох підприємців управляти людьми – це «неминуче зло». Будь-який підприємець, раніше чи пізніше, безсумнівно, зіткнеться з цією проблемою, якщо він не вирішити найняти кого-то другого для виконання цього завдання.Як вже було сказано вище, лідера не можна «створити». Але ж без людей, без управління людьми, не можна створити дійсно успішну компанію.

Хороші лідери – це ті, у яких є базовий набір навичок, необхідних для того, щоб вести групу людей до спільної мети. І якщо є задатки лідерства, то їх потрібно розвивати, тоді людина зможе стати найефективнішим лідером, яким він тільки може бути.

Ось чому деякі підприємці вирішують найняти кого-то ще, щоб він відповідав за управління людьми в своїй компанії. Багато підприємців можуть бути блискучими інженерами, дизайнерами та адміністраторами, але при цьому не вміють керувати людьми.

1. Дізнайтеся свою команду

Лідерство – це, перш за все, «робота з людьми». Як ви могли думати про те, щоб стати ефективним лідером, якщо ви навіть не спромоглися познайомитися зі своєю командою? Перш ніж ви зможете знайти кращий спосіб керувати своєю командою, спочатку ви повинні дізнатися кожного.

Кожна людина унікальна як у особистому, так і в професійному плані. Не поспішайте, дізнайтеся більше про членів вашої команди, які їхні інтереси, які їхні таланти і так далі.

Одна з речей, яка відрізняє середнього лідера від хорошого, – це здатність піклуватися про своїх людей і переживати за них. Тут є пряма кореляція. Чим більше ви про них дбаєте, тим більше вони будуть мотивовані піклуватися про ваших продуктах, клієнтах і в кінцевому рахунку допомагати вашій компанії в досягненні місії компанії.

2. Подавайте приклад

Найчастіше ми бачимо лідерів, які дотримуються філософії «роби, як я кажу, а не те, що я роблю». Роблять вони це навмисно чи ні, але це вкрай шкідливо для їх лідерських якостей.

Як може лідер очікувати, що його люди підуть за ними, якщо навіть він сам не робить того, що проповідує? Замість того щоб умовляти членів своєї команди робити те, що ви їм говорите, ефективні лідери сприяють створенню спільної робочої середовища, в якій люди можуть вільно вносити пропозиції, пропонувати поліпшення тощо.

Чому продукція Apple така популярна і дорога?

Як позбутися ігрової залежності: поради батькам

26 способів пасивного доходу в Інтернеті

Найефективніші лідери – це не ті, хто контролює людей, щоб змусити їх робити те, що вони хочуть. Вони спілкуються з членами своєї команди, повідомляють їм про всі доступні варіанти і втягують всіх в роботу над спільною справою.

Слід пересвідчитись, що кожен з членів вашої команди володіє необхідною автономією і ресурсами, щоб взяти на себе відповідальність за виконання своїх завдань , і їм буде комфортно працювати, не покладаючись на вас.

3. Будьте прямим

У вашому особистому житті вам самому подобаються люди, які прямо говорять вам, що їм потрібно, або ви віддаєте перевагу тих, хто довго ходить по колу, перш ніж перейти до суті? Якщо у вас немає дуже незвичайних переваг, то, швидше за все, буде вірним перший варіант.

У своїй книзі-бестселері «Радикальна відвертість» Кім Скотт каже що:

Радикальна відвертість означає говорити те, що ви думаєте, а також дбати про людину, якій ви це говорите.

Іншими словами, це означає перехід прямо до справи по будь-якому питанню (навіть до критики), піклуючись про почуття іншого людини.Є дуже тонка грань, яка відділяє чесність від грубості. Ефективний лідер ніколи не виходить за рамки ці межі.

Прямолінійність і щирість – не те ж саме, що бути грубим.

Як керівник, ви повинні бути готові розповісти людям, що ви дійсно думаєте про їхню роботу, щоб вони відчували себе визнаними або знали, що потрібно поліпшити в разі конструктивної зворотного зв’язку.

Прийнявши це правило управління, ви будете працювати над впровадженням культури, яка дозволить людям вільно висловлювати свою думку і спонукає їх без страху ділитися своїми думками. Замість грубої критики, навчіть їх давати конструктивний зворотний зв’язок, і ви пройдете половину шляху до ідеального рівня спілкування.

4. Поговоріть зі своєю командою

Лідерство – це робота, яка багато в чому пов’язана зі спілкуванням. Якщо ви очолюєте групу людей (будь це всього лише група з пари людина або група на 50 і більше осіб), ви повинні знати інших. Щоб вас поважали як лідера, ви повинні працювати над розвитком взаєморозуміння і взаємодовіри. Так, ключове слово тут – взаємно.

Ваші людей повинні довіряти і розуміти вас так само, як ви їх. Однак для цього лідери повинні навчитися спілкуватися.

Можливо, це прозвучить сумно, але чим більше цифровим стає наше суспільство, тим менше залишається можливостей для прямого спілкування між людьми.

Ми так постійно «ховаємося» за цифровими гаджетами, що фактично втрачаємо можливість особистих зустрічей. Дослідження показують, що гуманний і ефективний лідер повинен бути жалісливим, позитивним, скромним і чуйним по відношенню до почуттів членів своєї команди.

Кращі лідери здатні налагодити справжні особистісні зв’язки зі своїми товаришами по команді. Тільки після створення зв’язку може існувати необхідну довіру для побудови сильної культури. Там, де є довіра, там буде і правда, і чесність. І це найкращий шлях до досконалості в роботі.

5. Слухайте свою команду

Комунікація – це вулиця з двостороннім рухом. Напевно ви чули це раніше. Тепер, коли ви дізналися, наскільки важливо завоювати довіру членів своєї команди і навчитися розмовляти з ними, пора поглянути з іншого боку, і сказати собі, наскільки важливо, щоб ви їх слухали.

Важливо, щоб керівник розумів, що не тільки інші можуть отримати користь із спілкування з ним, але і він може отримати користь від спілкування з командою. Бути відкритим і вислуховувати думки інших і про своє лідерство, для багатьох складне завдання.

Самостійна оцінка своєї роботи без будь-якої упередженості, практично неможлива. Тому ви повинні цінувати кожну зворотний зв’язок, яку ви отримуєте від членів вашої команди і від своїх колег. Розмова з іншими людьми (друзями, керівниками, співробітниками) часто розширює ваш кругозір і дає вам необхідні можливості для вивчення областей, які потребують поліпшення.