Категорія «Маркетинг»

Розвиток маркетингу, як науки, цікаво, хоча і не містить сюрпризів.
Цей вид діяльності людини розумної існував завжди, практично “від початку часів”. Всі пам’ятають, сподіваюся як змій-спокусник плідно використовував принципи маркетингового системи, запропонувавши

Єві задовольнити її цікавість, і скуштувати яблучко пізнання?

Хоча економісти запевняють нас, що цей соціальний процес веде свій початок від Адама Сміта, але ми-то з вами розуміємо, що відправною точкою виникнення був зовсім інший Адам …

Набагато цікавіше, що людству треба було майже дві тисячі років для того, щоб оформити загальну практику в різновид наукової теорії. І перші ластівки в 1902 році прилетіли, звичайно ж, з “Країни необмежених можливостей”.

Як я і казала раніше, сюрпризів не буде. Перші в історії людства курси по системі маркетингу були прочитані в трьох американських університетах: Іллінойському, Мічиганському та Каліфорнійському. Так що, як наука, маркетинг виник в Америці.

Але повернемося до витоків. Як я вже говорила, маркетингові принципи виникли і заробили тому, що виробнику необхідно було продати результат своєї діяльності не завжди зацікавленій саме в такому результаті покупцеві.

Тобто схема спочатку проста: потреба в товарі (послузі) виникла, розпочато пошук бажаного, потім виявлення і за ним слід придбання (шляхом обміну на інший товар (послугу) або на гроші).

Але поступово, починаючи з античних часів, проста схема обростає різними доповненнями. Такими, як посередники, ціноутворення, оптово-роздрібна торгівля, реклама, нарешті.

Відомо, що рекламні тексти знаходили на свитках папірусу в Стародавньому Єгипті.

У Стародавній Греції і Стародавньому ж Римі існували посередники всіх сортів, для будь-яких цілей.

У 17 столітті в Японії якийсь пан Мацуї відкриває перший в світі універсальний магазин. Відмінною рисою торгівлі в цьому магазині було те, що продавався в ньому тільки той товар, який був затребуваний покупцями. А, крім того, господар магазину розробив свою систему гарантій якості товарів!

Західний світ вперше серйозно звертається до маркетингу в середині 19 століття. Тепер його розглядають як стратегію планування дій всіх учасників ринкових відносин.

Перше визначення поняття він отримає вже в 20 столітті від Національної асоціації маркетингу і реклами, створеної в 1926 році. Нагадаю, що саме в Америці цей вид людської діяльності почав оформлятися в самостійну науку.

Можна виділити чотири етапи розвитку історії маркетингу як науки.

Перший – етап виробництва. Тривав з другої половини 19 століття до двадцятих років 20 століття і характеризувався переконанням компаній-виробників в тому, що хороший товар сам себе продасть.

Другий етап – етап продажів. Почався він з 20-х років 20 століття і відрізнявся тим, що обсяги виробництва зростали, саме виробництво ставало більш досконалий, технічний прогрес призводив до появи нових товарів, іноді невідомих потенційним покупцям.

З’явилася необхідність в рекламуванні товарів (послуг), так як доводилося переконувати покупців у тому, що ці нові товари їм потрібні, а значить, виникла і нова професія-фахівець з продажу.

Третій етап починається в період після закінчення “великої депресії” в Америці. І цей час маркетинг починає грати ключову роль в плануванні виробництва товарів. Головною рисою цього етапу є орієнтованість на потреби покупця.

Іншими словами:

  • якщо на етапі продажів покупець хотів білий автомобіль,
  • тому що він був в наявності тільки в такому кольорі,
  • то цей етап перевертає механізм продажів з точністю до навпаки.
  • Тепер, якщо покупець хоче червоний автомобіль,
  • то і випускається червоний.

 

Четвертий етап розпочався в кінці 20 століття і він, все ще, триває. Розвиток маркетингової системи набирає обертів. Тому що основна характеристика цього періоду – це активна взаємодія всіх з усіма.

Виробники підтримують стабільно хороші відносини з постачальниками, маркетологи прагнуть до тісної взаємодії зі споживачами, відбувається зміцнення партнерських відносин, створюються спільні підприємства, відбувається злиття торгових марок, що випускають однорідний товар / послугу.

(Вдалим прикладом об’єднання компаній вважається, наприклад, злиття компаній Boeing і McDonnell в 1997 році).

У наш час успішно вписалися в процес розвитку маркетингової науки і практики, стали хорошими інструментами в руках професійних маркетологів: інтернет, мобільні ресурси і цифрові технології. А це значить, пишеться нова сторінка історії маркетингу …

Як збільшити продажі у Вашому бізнесі?

Як-збільшити-продаж-вашого-бізнесу

Продаж компанії є основним індикатором хорошого або поганого стану бізнесу. Насправді, продажі — це основа будь-якого бізнесу. Неважливо, який продукт чи послугу ви пропонуєте, вашою метою завжди має бути підтримка високого рівня продажів, а ще краще його збільшення. І незалежно від виду вашого бізнесу, або від рівня його складності, існує низка кроків, які допоможуть вам …

Що потрібно щоб створити свій Інтернет-магазин?

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин – це не тільки місце, де ви можете купити щось для себе, але і спосіб для кожної людини в усьому світі відкрити свій власний бізнес, яким можна керувати, навіть не виходячи з дому. Щоб цей проект був успішним, вам потрібна хороша ідея і компанія, яка допоможе вам вивести її на ринок і в Інтернет. …

Як стати Блогером – покрокова інструкція

Як стати блогером

Хочете дізнатися, як стати блогером? Тим часом знайте, що кожного ранку блогер прокидається з свідомістю, що протягом дня в мережі народиться ще 175 000 нових блогів. Що, здивовані? Так, світ блогінгу постійно зростає, а це означає, що з кожним днем розвивається ширшає спільнота, де ви теж, за допомогою фахових порад, зможете скористатися потрібними можливостями. Перш …

Інноваційна геніальність Стіва Джобса та його 7 принципів

Інноваційна геніальність Стіва Джобса та його 7 принципів

У своїй книзі «Інноваційні секрети Стіва Джобса» Кармін Гало підкреслив, що Джобс сповідував для прориву до успіху «шалено своєрідні принципи», і виділив 7 з них, доступних для засвоювання будь-якому підприємцю. Постарайтеся уявити, що на вашому місці робив Стів Джобс. Дотримуйтесь його принципів, і ви зумієте досягти тих же успіхів, що й Джобс. 1. Робити те, …

Що таке Карти Google і для чого вони потрібні?

карти Google

Карти Google, є популярним інструментом для визначення місця розташування користувача. Він також використовується для пошуку певних місць розташування на основі різних типів фільтрів. Карти Google (Google Maps) можуть не тільки грати основну роль, що вказує маршрут від точки A до точки B, але також можуть відображати пропозиції, наприклад, відображати об’єкти поблизу і переміщатися до них. …

error: Вміст захищений!!