Категорія «Маркетинг»

Розвиток маркетингу, як науки, цікаво, хоча і не містить сюрпризів.
Цей вид діяльності людини розумної існував завжди, практично “від початку часів”. Всі пам’ятають, сподіваюся як змій-спокусник плідно використовував принципи маркетингового системи, запропонувавши

Єві задовольнити її цікавість, і скуштувати яблучко пізнання?

Хоча економісти запевняють нас, що цей соціальний процес веде свій початок від Адама Сміта, але ми-то з вами розуміємо, що відправною точкою виникнення був зовсім інший Адам …

Набагато цікавіше, що людству треба було майже дві тисячі років для того, щоб оформити загальну практику в різновид наукової теорії. І перші ластівки в 1902 році прилетіли, звичайно ж, з “Країни необмежених можливостей”.

Як я і казала раніше, сюрпризів не буде. Перші в історії людства курси по системі маркетингу були прочитані в трьох американських університетах: Іллінойському, Мічиганському та Каліфорнійському. Так що, як наука, маркетинг виник в Америці.

Але повернемося до витоків. Як я вже говорила, маркетингові принципи виникли і заробили тому, що виробнику необхідно було продати результат своєї діяльності не завжди зацікавленій саме в такому результаті покупцеві.

Тобто схема спочатку проста: потреба в товарі (послузі) виникла, розпочато пошук бажаного, потім виявлення і за ним слід придбання (шляхом обміну на інший товар (послугу) або на гроші).

Але поступово, починаючи з античних часів, проста схема обростає різними доповненнями. Такими, як посередники, ціноутворення, оптово-роздрібна торгівля, реклама, нарешті.

Відомо, що рекламні тексти знаходили на свитках папірусу в Стародавньому Єгипті.

У Стародавній Греції і Стародавньому ж Римі існували посередники всіх сортів, для будь-яких цілей.

У 17 столітті в Японії якийсь пан Мацуї відкриває перший в світі універсальний магазин. Відмінною рисою торгівлі в цьому магазині було те, що продавався в ньому тільки той товар, який був затребуваний покупцями. А, крім того, господар магазину розробив свою систему гарантій якості товарів!

Західний світ вперше серйозно звертається до маркетингу в середині 19 століття. Тепер його розглядають як стратегію планування дій всіх учасників ринкових відносин.

Перше визначення поняття він отримає вже в 20 столітті від Національної асоціації маркетингу і реклами, створеної в 1926 році. Нагадаю, що саме в Америці цей вид людської діяльності почав оформлятися в самостійну науку.

Можна виділити чотири етапи розвитку історії маркетингу як науки.

Перший – етап виробництва. Тривав з другої половини 19 століття до двадцятих років 20 століття і характеризувався переконанням компаній-виробників в тому, що хороший товар сам себе продасть.

Другий етап – етап продажів. Почався він з 20-х років 20 століття і відрізнявся тим, що обсяги виробництва зростали, саме виробництво ставало більш досконалий, технічний прогрес призводив до появи нових товарів, іноді невідомих потенційним покупцям.

З’явилася необхідність в рекламуванні товарів (послуг), так як доводилося переконувати покупців у тому, що ці нові товари їм потрібні, а значить, виникла і нова професія-фахівець з продажу.

Третій етап починається в період після закінчення “великої депресії” в Америці. І цей час маркетинг починає грати ключову роль в плануванні виробництва товарів. Головною рисою цього етапу є орієнтованість на потреби покупця.

Іншими словами:

  • якщо на етапі продажів покупець хотів білий автомобіль,
  • тому що він був в наявності тільки в такому кольорі,
  • то цей етап перевертає механізм продажів з точністю до навпаки.
  • Тепер, якщо покупець хоче червоний автомобіль,
  • то і випускається червоний.

 

Четвертий етап розпочався в кінці 20 століття і він, все ще, триває. Розвиток маркетингової системи набирає обертів. Тому що основна характеристика цього періоду – це активна взаємодія всіх з усіма.

Виробники підтримують стабільно хороші відносини з постачальниками, маркетологи прагнуть до тісної взаємодії зі споживачами, відбувається зміцнення партнерських відносин, створюються спільні підприємства, відбувається злиття торгових марок, що випускають однорідний товар / послугу.

(Вдалим прикладом об’єднання компаній вважається, наприклад, злиття компаній Boeing і McDonnell в 1997 році).

У наш час успішно вписалися в процес розвитку маркетингової науки і практики, стали хорошими інструментами в руках професійних маркетологів: інтернет, мобільні ресурси і цифрові технології. А це значить, пишеться нова сторінка історії маркетингу …

5 хитрощів супермаркетів для покупців

5 хитрощів супермаркетів для покупців

Будь-який бізнес заточений для отримання прибутку. Маркетологи винаходять все більше хитрощів, що дозволяють максимально полегшувати гаманці покупців. І якщо на жовті цінники вже мало хто ведеться, а в магазини все більше людей ходять зі списком і в навушниках, то ці хитрощі працюють завжди ефективно. 1. Збір наклейок Супермаркет пропонує своїм покупцям взяти участь у акції …

Створення сайту під ключ | Сайт візитка | Лендінг Пейдж | Односторінковий сайт

Сайт-Візитка

Багато підприємців вважають, що створити сайт для знайомства користувачів з продукцією або послугами компанії можуть тільки програмісти. Однак це не так. Кожен підприємець може, використовуючи спеціальні комп’ютерні програми, вигідно представити себе і свої послуги на просторах мережі. Для створення сайту-візитки використовують CMS або конструктори. Людині потрібно зайти в відповідну програму по розробці сайту, вибрати один …

Як залучати гроші в своє життя: поради, правила, прикмети

Як залучати гроші в своє життя

Чому у людей виникає питання з приводу того, що робити, щоб в хаті водилися гроші? Ну, по-перше тому, що всі люди потребують ці папірці, кажучи професійною мовою – банкноти. Адже кожен мріє жити комфортно і безбідно. А без грошей – нікуди. Але, гроші – це дуже примхливі істоти, тому що з ними пов’язано багато прикмет …

Як просувати свою творчість в Інтернеті

Як просувати свою творчість в Інтернеті

Завдяки інтернету діяч мистецтва може не тільки показувати свої роботи світу, але і знаходити покупців, постійну роботу в великих компаніях і все, що для цього потрібно – камера і бажання. Але якщо раніше далеко не всі люди могли собі дозволити займатися творчістю і, отже, конкуренція була значно менше, то зараз будь-яка людина може зробити фотографію …

Зручний корпоративний сайт – запорука успіху компанії

Зручний корпоративний сайт

Корпоративний  веб-сайт компанії – це потужний канал комунікації і відмінний інструмент для просування послуг, товарів або брендів. Ергономічний інтерфейс веб-сайту компанії може виявитися безцінним. Він підтримує маркетингові процеси і сприяє встановленню ділових відносин. Так як же розробити хороший план взаємодії? Ми представляємо практичні поради по дизайну користувальницького досвіду і нагадуємо вам про правила створення зручного …

Топ-10 кращих ідей для написання статей

Топ-вдалих-ідей-для-написання-статей

Вічна проблема будь-якого блогера – це про що і як писати, коли немає натхнення. Ви працюєте, діліться своїми знаннями зі світом. Ваша статися повинна вигідно виділити Вас серед конкурентів. Хочеться адже відчувати себе корисним і, звичайно ж, процвітати в своїй роботі. А що ж робити, якщо ідеї більше не приходять Вам на розум? Не потрібно …

Як вивести сайт на 1 сторінку Google безкоштовно

Як розмістити сайт на 1 сторінці Google безкоштовно

Сайти, які з’являються на першій сторінці результатів пошуку в Google, зазвичай отримують значно більшу кількість звернень в порівнянні з іншими сайтами, тому вивести свій сайт на першу сторінку це важко і фінансово-затратно. На цю тему щомісяця проводяться тисячі курсів і семінарів, і багато людей намагаються потрапити на головну сторінку пошуковика. Але, врешті-решт, чому кожен хоче …

Інтернет-магазин – все що Вам необхідно знати

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин – це не тільки місце, де ви можете купити щось для себе, але і спосіб для кожної людини в усьому світі відкрити свій власний бізнес, яким можна керувати, навіть не виходячи з дому. Щоб цей проект був успішним, вам потрібна хороша ідея і компанія, яка допоможе вам вивести її на ринок і в Інтернет. …

Що таке контент-маркетинг?

Що таке контент-маркетинг

Стратегія контент-маркетингу – це один з аспектів, який відрізняє цих успішних маркетологів від їх менш успішних колег. У плані дій розглядаються різні способи використання цього маркетингового підходу на шляху клієнта, життєвому циклі клієнта або точки дотику. 72% маркетологів, які набрали найбільше балів, кажуть, що ніколи б не добилися цього без гарної стратегії. Якщо ви тільки …

Як підібрати колір для свого бренду

Як підібрати колір для свого бренду

Як відомо, щоб виділитися на ринку, потрібна не тільки цікава бізнес-ідея, але і ефективна маркетингова стратегія. Його елементарна частина – візуальна ідентифікація. Саме завдяки візуальній складовій споживачі запам’ятовують, звідки беруться їхні улюблені товари або де варто шукати ту чи іншу послугу. Навіть якщо вони не пам’ятають конкретне ім’я, після введення характерних рис в пошуковій системі …