Як вести себе на співбесіді?

Гарні новини! Вам пощастило, і Ваш потенційний роботодавець призначив Вам співбесіду. Як не упустити відмінну можливість і проявити себе? Які інструменти необхідно використовувати, щоб в повній мірі продемонструвати Ваші здібності?

Як підготуватися до співбесіди:

1. На п’ятірку вивчити сайт компанії, в яку Ви йдете. Переглянути пов’язані з її діяльністю матеріали, опубліковані в Інтернеті та інших засобах масової інформації. Переконатися, що Ви не “плаваєте» в темі.

2. Роздрукувати своє резюме, підготувати матеріали для портфоліо (якщо потрібно), красиво розкласти всі документи в папку, зробити закладки в потрібних місцях. Високий ступінь організації, вміння наочно уявити матеріал не можуть не справити хорошого враження на Вашого потенційного роботодавця.

3. Як не смішно це звучить – добре вивчити маршрут до місця співбесіди, щоб не виникло конфузно ситуації вибору не того провулка, і в наслідок чого, абсолютно неприпустимого запізнення на призначену зустріч.

4. Візьміть з собою діловий щоденник (НЕ блокнот і не зошит у клітинку) і презентабельного вигляду ручку, щоб робити позначки під час розмови. Це підкреслить Вашу увагу до деталей і відповідальний підхід.

І ось, настав день Х. Що потрібно робити?

– Не забуваймо простий принцип – зустрічають по одягу. Тому до вибору гардероба перед важливим співбесідою потрібно підійти з усією відповідальністю. Дівчатам і жінкам краще приходити в сукні або блузі з спідницею. Необов’язково «білий верх – чорний низ», але занадто яскраві і помітні кольори краще залишити для пікніка в компанії друзів.

Не слід також використовувати занадто відкриті фасони (декольте і короткі спідниці). Неприпустимі туфлі, надіті на босі ноги, масивні прикраси, занадто об’ємні аксесуари. Чоловік може надіти діловий костюм або сорочку з брюками. До образу можна додати краватку і запонки, якщо ці предмети не змушують почувати себе скуто.

Якщо людина проходить співбесіду на будь-яку творчу вакансію – дизайнер, архітектор, флорист і т.п., строгий діловий стиль потрібно урізноманітнити яскравими елементами, що підкреслюють Вашу індивідуальність.

Не забувайте про те, що взуття повинна бути ідеально чистою, а то, що на Вас надіто – ідеально випрасуваний. Одяг повинен відповідати тому середовищі, в яку Ви хочете потрапити, відзначити Вашу відповідальність, але не сухість, демонструвати Вашу повагу як до себе, так і до оточуючих.

– Впевнено вітайтеся, представляйтесь. Не соромтеся, не стійте в кутку, поки Вам не запропонують присісти. На співбесіді не варто сидіти з кам’яним обличчям, можна посміхатися і жартувати, розряджаючи обстановку, але тільки знати міру.

– Ніколи не сваріть Ваші минулі місця роботи. Не кажіть слів «погана компанія», «дурний керівник», «жахливий колектив». Причинами Вашого звільнення з попередньої позиції можуть бути бажання професійно розвиватися або пробувати щось нове, змінюючи сферу діяльності.

– Задавайте питання – це не соромно! Цікавтеся діяльністю компанії, організацією роботи, особливостями вакансії. Ваша зацікавленість і ініціативність сподобається роботодавцеві, тому що його мета – найняти активного людини!

– Ніколи не занижуйте собі ціну! Якщо на співбесіді заходить розмова про оплату праці, не просіть свідомо менше, ніж Ви насправді хочете. Заздалегідь продумайте аргументи, чому Ви хочете отримувати саме стільки грошей. Не соромтеся говорити про Ваші досягнення.

– Відрепетируйте відповіді на найбільш поширені питання: Чим обумовлений вибір Вашої освіти? Чому Ви хочете отримати цю посаду? Чому Вам цікава саме ця компанія? З чого Ви плануєте розпочати свою діяльність в організації? Як уявляєте своє становище через 3 роки? Які ваші слабкі сторони? (У відповіді на останнє запитання, повинно бути згадано те, що, насправді, є Вашими перевагами).

– Продумайте список Ваших переваг – унікальний життєвий і професійний досвід, наявність сертифікатів різних освітніх програм, мовних іспитів, особливе оригінальне бачення способів вирішення завдань і т.д.

– Не використовуйте в своїй промові жаргонних і фамільярний виразів, не переходьте на особисті і провокаційні теми, не розповідайте про свої проблеми в сім’ї або зі здоров’ям.

– Домовтеся про наступний крок після співбесіди. Коли буде відповідь, зроблено пропозицію? Чи слід Вам самим зателефонувати або написати роботодавцю?

– Ввічливо попрощайтеся і будьте впевнені – якщо Ви слідували рекомендаціям, у Вас великі шанси на успіх!

Як отримати кредитну пластикову картку?

Що таке франчайзинг?

Залишити відповідь