Як скласти маркетинговий план для вашої фірми

Щоб продавати багато та за вигідними цінами, потрібен хороший маркетинг. Щоб отримати добрий маркетинг, потрібен хороший план. Ось невелика інструкція, що складається із п’яти кроків, яка допоможе вам скласти гарний маркетинговий план.

Визначте свій ринок

Перш ніж запускати рекламну кампанію, а ще краще, перш ніж почати розробляти свій продукт і запускати його у виробництво, витратите деякий час на аналіз та дослідження свого ринку.

маркетинговий план

Дайте відповідь на такі запитання, щоб отримати чітке уявлення про те, де ви знаходитесь:

Наскільки великий ваш ринок? Скільки і яку суму продається ваш продукт. Якщо у вас маленька локальна фірма, то принаймні приблизно визначте свій ринок. Наприклад, ви збираєтеся відкрити барбершоп, тоді визначте, скільки і якого населення живе в деякому радіусі від вашої точки продажу.

Хто ваші потенційні клієнти? Чоловіки, жінки, діти, який у них зразковий дохід, чим саме вони переважно займаються?

  • Дізнайтесь, хто ваші прямі конкуренти.
  • Подивіться, чи є у вас непряма конкуренція.

Визначте, чим ви займаєтесь

Визначення бізнес-мети може бути легким завданням, але це не так. Багато компаній стикаються з фінансовими труднощами не тому, що їхній ринок зникає, а тому, що вони не визначили свій ринок і вибрали неправильну стратегію.

Щоб визначити, що у вас за бізнес, задайте собі такі питання:

  • Що ви пропонуєте своїм клієнтам?
  • Яку потребу чи бажання клієнта ви закриваєте?
  • Думайте про клієнта, а не про те, що ви робите.

Визначте, як ви просуватимете свій продукт чи послугу

Визначте свій продукт: що це за продукт і для чого він потрібен.
Поставте правильну ціну. Ціна сильно залежатиме від обраної вами ніші, якщо ви пропонуєте преміум продукт, то і ціна повинна бути преміум.

Виберіть місце, де саме ви продаватимете. Це може бути вибір між онлайн та офлайн-торгівлею, а також конкретний набір критеріїв. Наприклад, у радіусі одного кілометра має проживати не менше 10 тисяч людей. Або неподалік повинен розташовуватись інститут, якщо ви орієнтовані на молодіжну аудиторію.

Як ви просуватимете. Не кожна фірма може собі дозволити рекламу на центральних телевізійних каналах. Власне, більшості компаній це не потрібно. Ви можете рекламувати свій бізнес шляхом контекстної реклами, за допомогою флаєрів, наголошувати на сарафанному радіо і так далі. Але ви заздалегідь повинні чітко розуміти, де і як ви рекламуватимете свій продукт або послугу.

Визначте план продажу

Під час встановлення цілей переконайтеся, що вони відповідають наступним вимогам:

Вони реальні? Не ставте собі недосяжних цілей, орієнтуйтеся на розмір вашого ринку та свої виробничі можливості.

Чи виміряна ваша мета? Дуже важливо, щоб при написанні цілей ви встановлювали конкретне число, відсоток ринку або економічну мету, яку потрібно досягти. В іншому випадку, якщо ви не ставитимете конкретних цілей, то вам легко буде втратити фокус на бізнесі.

І, нарешті, поставте конкретні цілі виконання необхідних завдань.

Робіть аналіз

Добре, ви досліджували свій ринок, визначись з продуктом, почали його виробляти та просувати, і у вас пішли продажі. Наступний необхідний етап – це оцінка. Ви повинні мати повне уявлення про ефективність кожної своєї дії. Змінили продукт, подивіться, як це вплинуло на продаж та чистий прибуток. Змінили рекламний майданчик, і знову дивіться, як це вплинуло на бізнес. Змінили заголовок у рекламному оголошенні, і знову треба дивитися, як змінилися цифри.

Робити аналіз потрібно постійно, те, що працює сьогодні, можливо завтра вже не буде працювати. Щодо частоти аналізу, то вона залежить від вашого бізнесу. У деяких галузях все змінюється буквально щодня, тоді як в інших галузях зміни відбуваються повільно і можуть знадобитися роки, щоб ринок суттєво змінився.

Планування маркетингу це необхідна річ. Правильно спланувавши, ви уникнете зайвих витрат, і ваш бізнес і надалі процвітатиме.

Бізнес в Польщі для українців — покрокова інструкція

Як створити гарне ім’я для інтернет-магазину

Гроші на халяву — секретні способи отримати халявні гроші