Бізнес на Prom.ua: як почати продавати і заробляти

У статті поговоримо про торговий майданчик Prom.ua. Багато людей вже знають, що цей майданчик є одним з найбільших marketplace (англ. marketplace – «ринкова площа») в Україні.

За кількістю відвідувань він не випередив лише Rozetku. В Україні ще існує кілька досить великих marketplace, наприклад Allo.ua, який став не просто інтернет-магазином, а порталом, також Епіцентр.

На сьогоднішній день на порталі Prom.ua працює близько шестидесяти тисяч підприємців, які ведуть свій бізнес.

На порталі продають близько 100 мільйонів товарів, продавців близько 200 тисяч. Адміністрація постійно стежить за якістю послуг і магазини та підприємці, які порушують правила, видаляються з порталу. Є випадки, коли просто за низький рейтинг закрили багато магазинів.

Як почати продавати на Prom.ua: зрозуміла інструкція

Для початку потрібно зареєструватися. Вводимо e-mail, а також вигадуємо пароль. Невелика ремарка, портал Prom.ua запустив круту акцію – «Приведи друга». Якщо у вас вже є сайт на порталі, то хто перейде за реферальним посиланням, заробить бонусні бали. А якщо у вас вже є кабінет, то в меню знаходите опцію «Приведи друга», рекламуєте своє реферальне посилання. Хто по ньому перейде, то заробите ви (250 грн.) і ваш партнер, який перейшов за посиланням.

Далі натискаєте кнопку «Створити сайт», відкривається нова сторінка, де потрібно вибрати зі списку опцію «Продаєте ви онлайн чи ні», вигадуєте назву для свого магазину, а також вказуєте номер телефону, клацаєте на кнопку «Створити магазин».

Все, магазин створений, і ви потрапляєте до кабінету продавця. Інтерфейс кабінету виглядає інтуїтивно зрозуміло: ліворуч меню:

• замовлення та повідомлення;
• товари та послуги;
• реклама;
• відгуки тощо.

Праворуч – робоча поле.

На цьому етапі потрібно зупинитися, оскільки деякий час магазин перебуватиме на модерації. Вона буде проходити доти, доки з вами не зв’яжеться ваш менеджер за номером телефону, який ви там вказали.

Після того, як з вами зв’яжеться менеджер, ви виберете собі тариф.

Система пропонує три пакети:

  1. на тисячу товарних позицій (5 400 грн.),
  2. шість тисяч (7 400 грн.)
  3. та десять тисяч товарних позицій (11 900 гін.).

Зараз ви бачите новий кабінет та вкладці управління сайтом.

Як почати продавати на Prom.ua

6 кроків до перших продажів на Prom.ua

Наступна вкладка план розвитку, де наведені перші 6 кроків, щоб отримати перше замовлення. Список цих кроків:

• Налаштувати профіль компанії.

• Додати асортимент на сайт.

• Налаштувати інтернет магазин.

• Оформити сайт

• Залучити покупців на сайт.

• Отримати замовлення.

1.І так, перший крок «Налаштувати профіль компанії».

Тут необхідно заповнити свій профіль, щоб менеджери могли відсилати повідомлення, написати інформацію про себе або свою компанію, що позитивно позначиться на довірі покупців.

У розділі «Налаштувати профіль користувача» необхідно вказати своє прізвище та ім’я по батькові, свою електронну пошту, мобільний телефон та інше. Дуже важливо вказати, куди надсилати повідомлення про замовлення на SMS або Viber.

Потрібно на смартфон встановити мобільний додаток «Кабінет продавця» обов’язково собі завантажити або Google play або Appstore, є програма Prom.ua для продавця.

Це дуже важливо, оскільки отримуватимете повідомлення на телефон про замовлення.

Далі потрібно заповнити інформацію про свою компанію, багато писати не потрібно просто напишіть саму основну інформацію.

Наступний пункт цієї сторінки – «Встановити графік роботи», це теж дуже важливо.

Коли ви тільки починаєте продавати або вже є продавцем, то налаштуйте собі відпустку, свята і графік роботи свого магазину.

2. Другий крок додавання асортименту на сайт Prom.ua

Тут вам потрібно додати товари або ж послуги, дивлячись що ви продаєте. Обов’язково якісно заповніть картку товару, щоб покупцю було зрозуміло, що ви продаєте, щоб не виникало питань щодо вашого асортименту.

Для додавання товару натискаєте на «Додати позицію». Відкривається форма заповнення. Перша лінійка – назва позиції.

Багато продавців роблять помилки, вказують бренд, потім назву товару та його вид. Правильно треба писати так, як кажуть покупці, наприклад білі кросівки, а не навпаки.

Продавці часто пишуть кросівки білі англійські, система Пром юа цього не зрозуміє, тому що вона налаштована на купівельний запит (чоловічі кросівки, чорні кросівки і т.д.), але не навпаки.

3. Налаштувати інтернет магазин на Prom.ua

Перейдіть на нову вкладку, підключити кошик. У розділі «Прийом замовлень», вмикаєте кнопку «Купити» та кнопку «Передзвоніть мені», тобто клієнт може натиснути кнопку передзвоніть мені, і вам прийде не замовлення, а просто повідомлення про те, що клієнт просить передзвонити йому на вказаний номер телефону.

інтернет магазин на пром юа

Далі вмикаєте кнопку «Сайт компанії». Якщо не бажаєте, щоб люди бачили ваш зовнішній сайт і заходили туди, кнопку відключаєте. У графі мінімальна сума замовлення можете вказати якусь певну суму, меншу за яку ви не робите продаж.

Тоді в кошику червоним кольором відображається, що покупець зробив замовлення менше дозволеної суми, йому відобразиться повідомлення що він повинен зробити замовлення саме на таку суму.

Далі у графі «Додати способи оплати», вказуєте з якими способами оплати працюватимете: готівковий безготівковий.

4. Оформити сайт на Prom.ua

Коли купуєте пакет, там можуть входити різні варіанти дизайну і ви потім не зможете вибрати той дизайн, який хочете, тому відразу звертайте увагу, що купуєте. Є преміум варіант – це також дуже важливий момент.

Спочатку йде список преміум дизайну і нижче є редактор простих шаблонів, туди можна перейти і подивитися ці шаблони.

Вони не зовсім є дизайном, а просто оформленням сайту в колорах – це безкоштовні шаблони їх можна подивитися і вони будуть встановлюватися на ваші магазини. Тобто можна обрати безкоштовний шаблон або придбати платний дизайн – вони звичайно виглядають яскравіше, у них красивіша анімація та більш привабливий вигляд.

Спробуйте той і інший варіант і виберіть для себе дизайн, що сподобався. Є ще момент щодо вибору платного шаблону.

Тут немає жодної кнопки «купити або замовити», тому якщо вибрали шаблон, натискаєте на нього, він відкривається, і з’являться кнопки купити або подивитися його демоверсію, тобто спробувати безкоштовно.

При натисканні на вибрану кнопку даний дизайн безкоштовно на два тижні встановиться на ваш сайт і ви безпосередньо на своєму сайті зможете подивитися як він виглядає.

5. Залучення покупців на сайт

Якщо сказати простими словами – це включення реклами по вашому сайту. Тут є дуже важливі моменти. Всі інтернет-магазини та сайти, які б вони не були, потрібно обов’язково рекламувати. Тому необхідно обов’язково включати рекламу.

Основний вид реклами в інтернеті – це оплата за переходи або кліки по рекламному банеру.

Виглядає це в такий спосіб. Покупець пише якийсь запит в інтернеті про купівлю товару, пошукова система йому підбирає список товарів, клієнт натискає на вашу картку з товаром та з вашого рекламного рахунку списуються гроші за перехід клієнта. Які види реклами і де можна рекламувати сайт, який знаходиться на Prom.ua?

1). Перша реклама – це внутрішня реклама на порталі Prom.ua. Як вона працює: клієнт заходить на портал пише якийсь запит, наприклад, купити кросівки і система по черговості показує ті чи інші товари.

Бажано, навіть дуже важливо, щоб перших кілька реклам ви налаштовували зі своїм менеджером, який вас супроводжує, тому що дуже багато продавців на жаль самостійно налаштовую рекламу неправильно, роблять помилки, рекламний бюджет швидко списується, а результату немає.

2). Другий вид реклами – це контекстна реклама. Клієнт робить запит у пошукову систему Google і ваш сайт буде показаний, якщо все зроблено правильно.

Бажано, цей вид реклами застосовувати, тому що звідти також приходять клієнти. Система роботи така сама, як на порталі: тобто оплата за переходи, оплата за кліки.

Покупець натискає на оголошення та з вашого рахунку списуються гроші. Спочатку дуже важко налаштувати рекламу як на порталі, так і в Google Adworts, тому з цією проблемою звертайтеся до фахівців.

Бізнес на пром юа

Поки ви новий продавець, кілька місяців обов’язково потрібно рекламувати свій сайт. Його потрібно рекламувати постійно, але спочатку хоча б три, чотири, п’ять місяців рекламувати дуже активно.

Щоб його покупці частіше бачили, запам’ятали, що є такий продавець із цікавими товарами та послугами.

Надалі вони починають вже запам’ятовувати ваш сайт і через деякий час на нього заходитимуть вже без реклами, а за посиланням на ваш сайт.

Наступний пункт – це робота над рейтингом у каталозі. Що це означає? Нещодавно портал запустив опцію “Сертифікація продавців“. Це дуже важливий пункт.

Адміністрація порталу вирішила видавати сертифікати найкращим продавцям, які дотримуються певних правил, які написані для порталу.

Які це дає переваги для продавців, і що потрібно зробити, щоб пройти сертифікацію?

Потрібно просто виконати пункти, які вказані на сайті порталу:

• наявність платного пакета;

• завантаження верифікаційних документів;

• 10 відгуків про компанію;

• 90 відсотків позитивні відгуки;

• немає підроблених відгуків;

• немає товарів без фото;

• швидкість обробки замовлення – 2 години;

• швидкість відповіді в чаті до 15 хвилин;

• включена корзина;

• налаштований графік роботи.

Що дає сертифікація Prom.ua ? Дає дуже гарні плюшки:

1). Пріоритетна позиція в каталозі, тобто ваші товари будуть трохи вище показуватися, ніж у тих компаній, які не пройшли сертифікацію. На товарних позиціях буде спеціальний значок, що компанія сертифікована. Покупці звертають на це особливу увагу.

2). Буде встановлений кешбек на ProSale, тобто система повертає засоби поповнення ProSale. Продавець поповнив приблизно тисячу гривень, система повертає 10 відсотків виручених коштів за місяць. Є продавці, які мають бонуси 500 гривень і навіть тисячу гривень.

3). Виділено спеціальний бейдж – це на товарних позиціях буде вказано, що ви пройшли сертифікацію. Для покупців це пріорит робити покупки у перевірених продавців.

4). Фільтр у каталозі – це спеціальний фільтр, який фільтруватиме товарну позицію у сертифікованих компаній. Система покаже лише компанії, які пройшли сертифікацію.

6. Отримання замовлень

Перейдіть на сторінку обробити замовлення, і подивіться, що у вас тамт є. Тут у меню два розділи: замовлення та повідомлення.

Переходите на сторінку «Замовлення» та заповнюєте спеціальну форму, де вказуєте суму замовлення, інформацію про клієнта, інформацію: звідки прийшов покупець через кошик чи з сайту, там буде посилання на ваш сайт.

Якщо з порталу зроблено замовлення, там буде просто написано Prom.ua. Надалі зможете відстежувати, звідки найчастіше приходять замовлення або з вашого сайту або з порталу.

На Prom.ua є як платні так і безкоштовні програми для вашого сайту. Що тут важливо знати:

Наприклад, у вас є запит, ви хочете з’ясувати деякі деталі, тому можете підключити собі чат – це дуже зручно для роботи з клієнтами.

Ще одна дуже корисна програма онлайн-оплати, щоб клієнт відразу натиснувши кнопку «купити» зміг ще й зробити оплату за товар.

Топ цікавих франшиз на ринку України

Як заробити новачку в Інтернеті, без вкладень?

OLX — як заробити 100 000 грн ( бизнес на Oлх )