Топ цікавих франшиз на ринку України

Франчайзинг, як бізнес-ідея дуже часто з’являється на сайтах, присвячених заробітку. Хоча більшість людей можуть назвати кілька прикладів цього виду бізнесу, не всі точно знають, що таке франшиза і як вона працює. Саме тому була створена ця стаття, яка не тільки познайомить вас з основною інформацією, але і порадить найбільш цікаві приклади франшиз, доступних в нашій країні.

Що таке франшиза простими словами

Простіше кажучи, франшиза – це спосіб ведення бізнесу за правилами, встановленими власником брендової компанії (франчайзером). Можна також сказати, що це форма співпраці між конкретними суб’єктами. З одного боку, є франчайзер з відомим брендом, якому довіряють і який приносить прибуток. З іншого боку, є франчайзі, який зобов’язується дотримуватися правил, викладених в контракті, завдяки чому він отримує бренд, на якому може почати заробляти гроші .

Як працює франшиза?

Правила роботи залежать від типу франшизи і положень угоди між сторонами. Однак основна операційна модель залишається незмінною для всіх франшиз. Між франчайзером і франчайзі підписується угода франчайзингу. Згідно з цим документом одержувач отримує право використовувати:

• Логотип компанії.
• Назву компанії.
• Ноу-хау.

Сюди ще буде входити, наприклад, інформація про те, як і звідки замовляти продукти, як готувати їжу в ресторані, та інше. Власник бізнесу, який передав права на свій бренд, часто допомагає і охоче підтримує нового партнера в його діяльності. Бізнесмен, який купив франшизу, отримує всю необхідну інформацію про те, як вести цей бізнес. Інша ситуація з боку франчайзера. За контрактом він в основному може розраховувати на фінансову вигоду. Зазвичай одержувач зобов’язаний платити початкову суму за ліцензію (ліцензійний збір) і платити певну суму або відсоток від доходу (франшизний збір) щомісяця. Коротше кажучи, франчайзер дає ідею і бренд, за що йому платять.

Яка буває франшиза: види та особливості

1). Комерційна (дистриб’юторська) франшиза. Франчайзі продає певні товари, які, по суті , є в асортименті, наданому франчайзером. Як варіант може бути депозитна франшиза – асортимент доступний в кредит. Товар залишається власністю франчайзера до моменту його придбання покупцем. Приклади: аптеки, магазини одягу, заправні станції, продуктові магазини.

2). Сервісна франшиза. Франчайзі займається наданням конкретних послуг – він отримує доступ до рецептів, технічного програмного забезпечення і методам виконання конкретної послуги. Приклади: ресторани, фінансові та банківські установи.

Звичайно, існує набагато більше типів франшизи. Однак необхідно знати, що кожен бренд пропонує різні франшизи на різних умовах, які вказуються в контракті. У кожного типу франшизи є свої переваги і недоліки. Однак, покупець повинен знати, як виглядає управління франшизою і скільки власник потенційно може на цьому заробити. Практично кожен тип франшизи має три типи витрат:

• Початковий збір за франшизу – це одноразовий збір, який необхідно сплатити при укладенні договору з франчайзером. Його розмір залежить від багатьох факторів (термін дії контракту, обсяг допомоги, наданої франчайзером на початковому етапі) і визначається індивідуально для кожного бренду. Деякі компанії не вимагають цієї плати, щоб більше залучити партнерів.
• Постійна плата за франшизу – зазвичай це щомісячна плата за використання ліцензії на товарний знак і за допомогу, яку вони отримують від франчайзера. Розмір цієї плати може бути постійним протягом усього терміну дії контракту або може залежати від доходу підприємства в конкретному місяці.
• Внесок в спільний маркетинговий фонд – кожна франчайзингова компанія має соціальний фонд для реклами бренду, тому від кожен об’єкт бізнесу повинен надавати певну суму грошей в цей фонд.

Вищевказані збори є абсолютним мінімумом для будь-якої угоди про франшизу. Однак на цьому список витрат не закінчується.

Франчайзі повинен враховувати такі витрати, як:

• Купівля службового автомобіля.
• Оренда або покупка приміщення.
• Внески до установи соціального страхування і податкову інспекцію.
• Працевлаштування та навчання співробітників.
• Придбання обладнання і ремонт приміщення.
• Страхування.
• Комунальні послуги (електрика, вода , газ і т. д.).
• Маркетинг і просування в регіоні.

Важко чітко визначити суму всіх витрат. Як бачите, це залежить від багатьох факторів. Первісна вартість може варіюватися від 4 000 доларів і навіть до мільйона доларів. Однак, покупцю краще зробити детальний кошторис перед підписанням контракту. У багатьох випадках розрахунки франчайзера не відповідають реаліям, бо не включені всі витрати. Також важливим питанням є спосіб фінансування покупцем всіх початкових витрат. Деякі франчайзери не дозволяють брати банківські позики для покриття витрат. Тільки невеличка частина фінансування може бути отримана за рахунок кредиту.

Франшиза: скільки можна заробити?

Франчайзинг, незважаючи на високі початкові витрати , може принести новому підприємцю багато переваг, наприклад є:

1). Легше почати бізнес, використовуючи бренд франчайзера, який відомий на ринку, тому завоювати довіру клієнтів і почати отримувати прибуток від бізнесу буде набагато простіше.

2). Готова модель ведення бізнесу – вся інформація про те, як вести бізнес, нав’язується заздалегідь, завдяки чому франчайзі з самого початку отримує перевірені методи, які працювали в багатьох інших подібних точках в Україні.

3). Система гарантованої доставки – франчайзі отримує заздалегідь визначений список постачальників. Це значно знижує ризик невиконання постачальниками своїх обов’язків. До того ж ціни на продукцію часто набагато нижче, ніж у інших постачальників.

4). Низькі витрати на рекламу, бо маркетинг в основному здійснюється франчайзером, який виділяє для цього кошти із загального фонду.

Таким чином, франчайзинг пов’язаний з набагато більшою безпекою на початку бізнесу.

Однак слід пам’ятати, що успіх підприємства багато в чому залежить від самого франчайзі і його управлінських навичок. Однак факти говорять про те, що це надзвичайно популярний спосіб ведення бізнесу. В даний час в нашій країні існує понад 1000 різних концепцій франчайзингу, і це один з найбільш популярних способів ведення бізнесу.

7 бізнесів по франшизі, які можна відкрити в Україні

Придбати франшизу і відкрити по ній свій бізнес, який зможе принести до двох тисяч доларів на місяць – це вже перевірений факт, про що стверджують бізнесмени. Число франчайзерів і точок відкритих по франшизі в Україні постійно зростає і вже досягло близько 700 успішно працюють франшиз. Причому фахівці радять враховувати показник ефективність франшизи, це термін окупності, а не прибуток. Коли франшиза окупилася за один рік – це успіх.

1), Aroma Kava – це відомий бренд в Україні. Кав’ярні цього бренду знаходяться в багатьох (понад 45) містах по всій території нашої країни. Починався бізнес у 2014 році, тоді відкрилася перша кав’ярня в місті Харкові. Заклад розрахований на середньостатистичного покупця з середньою зарплатою, так як в середньому чек цього закладу становить 50 гривень.

Aroma Kava

Головний офіс Aroma Kava розробив франшизу в чотирьох форматів і пропонує її малому бізнесу. Вартість формату залежить від розмірів салону магазину. XS або «острівець», це найпопулярніший і найменший формат приміщення. Острівець з успіхом ставлять в торговому залі супермаркету або в бізнес центрі. Запустити франшизу можна протягом одного місяця.

• Інвестиції, які потрібно вкласти в освоєння франшизи XS-формату складуть десять тисяч доларів.
• Є початковий внесок, який становить три тисячі баксів.
• Плановий прибуток при успішній роботі – одна тисяча доларів в місяць.
• Є і роялті в розмірі 2%.
• Розрахунковий період окупності – 6 місяців.

2), «Нова Пошта» – це потужна поштова компанія на території України, яка успішно займається доставкою вантажів, посилок, і документів. Заснована компанія у 2010 році. Колектив постійно працює над розвитком мережі поштових відділень в кожному місті. Праця колективу не пройшла даром, так, вже у 2021 році налічувалося понад вісім тисяч відділень, які були відкриті в основному по франшизі.

Нова Пошта

• Розмір інвестиції в районних центрах стартує від п’яти тисяч доларів.
• Плановий прибуток, приблизно 23 відсотки від загального доходу за місяць.
• Розмір роялті: 0,5% від розміру винагороди.
• Період окупності франшизи, близько восьми місяців.

3). Мережа магазинів одягу Andre Tan. Глава компанії український дизайнер Андре Тан. Станом на сьогодні йому вдалося відкрити по франшизі більше 47 магазинів. Компанія сама виробляє одяг і зацікавлена в його збуті, тому їх франшиза починає працювати через місяць після відкриття магазину. Сума грошей для інвестиції близько 40 тисяч баксів, при цьому вступний внесок – 12 тисяч зелених. Планований прибуток від $ 3-15 тисяч, що дає можливість окупити інвестиції протягом 13 місяців.

4). Smartass – це Київський фітнес-клуб, створений українськими бізнесменами. Головна його фішка – це єдиний оздоровчий заклад з ідеєю нічного клубу. Smartass розробив свій мобільний додаток, що дає можливість, сидячи вдома зареєструватися на тренування. У добу його відвідує близько 400 осіб. Свою справу по франшизі Smartass можна відкрити в будь-якому місті. Але, така можливість у великого бізнесу, так як вартість франшизи від $ 200 тисяч.

5). «Мушля» та «Білий налив» – це ресторани двох форматів:

• Casual (з англ. «Повсякденний») – ресторани з вартістю середнього чека 300 гривень.
• Smart casual: ресторани, де страви готують при гостях. Середній чек – від 120 гривень. Клієнти – широка аудиторія: молодь і студенти. Наприклад, «Білий налив» має щодня 7-8 заявок на відкриття франшизи.

Інвестиція становить від 800 доларів за кв. м., перший внесок – 23 тисячі доларів. Планова окупність два роки.

6). Rozetka – український інтернет-магазин з високою популярністю. У черзі на придбання франшизи записалося дві тисячі осіб. За франшизу потрібно інвестувати від 640 тисяч гривен.

Rozetka

Сюди входять обладнання та ремонт приміщення, меблі, вступний внесок. Планується чистий прибуток: від 32 тисячі гривень на місяць, окупність два роки.

7). G.Bar – це ціла мережа модних експрес салонів краси, так званих б’юті-барів. Перший сервісний салон краси б’юті-бар відкрили в 2015 році, а сьогодні їх вже близько 37 салонів, 31 з яких по франшизі. Щоб відкрити бізнес по франшизі від G.Bar, потрібно оформити заявку онлайн на їх сайті. Далі експерти зроблять фінансовий прогноз для покупця. Франчайзинговий договір діє п’ять років, з можливістю продовження. Термін введення бізнесу в експлуатацію вісім місяців.

Розмір інвестиційного внеску становить 65 тисяч доларів. Це витрати на приміщення та обладнання. Вступний внесок від 30 тисяч доларів. Планована прибуток приблизно 23 відсотки від загального доходу за місяць. Окупність займе період до трьох років.

Як заробити новачку в Інтернеті, без вкладень?

OLX — як заробити 100 000 грн ( бизнес на Oлх )

Топ 5 якостей, які впливають на успіх чи невдачу