Який податок відкрити Фізичній особі ( ФОП )

Підприємництво в Україні постійно зростає. Приватних підприємців з кожним роком стає все більше. Але, для простих громадян починати щось нове завжди страшно. Враховуючи те, що підприємницька діяльність має великі ризики, людина, відкриваючи свій малий бізнес, не впевнена в його успішності. Проблему створюють податківці, постійно змінюючи систему оподаткування.

Як стати ФОПом з нуля, як зменшити ступінь ризику, як отримати офіційне право займатися бізнесом, як передбачити, хоча б в загальних рисах підсумок своєї підприємницької діяльності, дізнаєтеся зі статті.

Зміст

Хто такі ФОП-и і як без помилок відкрити свій малий бізнес

Отже, припустимо, громадянин України вирішив організувати свій невеликий торговий бізнес: він купує товари в Китаї і продає їх на OLX. Торгівля йде добре. Покупець відправляє гроші на картку продавця-фізичної особи, той відправляє посилки Новою Поштою. Але в якийсь момент продавець починає хвилюватися і задавати собі питання, а що якщо банк зупинить платіж або раптом прийде податкова?. Людина цікавиться цим питанням і приходить до висновку, що потрібно зареєструвати свою діяльність як фізична особа-підприємець (ФОП). Це найпростіший спосіб для того, щоб легалізувати свій малий бізнес.

Для людини, яка раніше ніколи з цим не стикалася, процес реєстрації здається важкою справою. Однак багато ФОП-ів, які пройшли цей шлях стверджують, що немає нічого складного, а плюси, які дає реєстрація досить великі.

1). По-перше, підприємець зможе офіційно наймати співробітників, якщо він захоче розвиватися і створити свою команду.

2). По друге ФОП зможе зареєструвати свій бренд і офіційно давати рекламу.

3). По-третє, що найголовніше він зможе спати спокійно, тому що розуміє, що робить все відповідно до українського законодавства.

Перше рішення, яке потрібно прийняти підприємцю – це вибір групи ФОП, від цього вибору залежить те, які у нього будуть обмеження по обороту коштів, яка буде ставка оподаткування, і чи зможе він працювати з юридичними або тільки з фізичними особами.

1). Якщо виберете першу групу, ваш оборот буде обмежений одним мільйоном гривень на рік. Ви не зможете наймати співробітників, тобто тільки самостійно зможете працювати, так само не зможете надавати послуги компаніям та іншим ФОП-ам. Ця група більше розрахована на роздрібне надання послуг, наприклад, ремонт взуття або пошиття одягу, коли підприємець надає послуги кінцевому споживачеві – фізичній особі.

2). Друга група ФОП дає більше можливостей тут вже оборот до 5 мільйонів гривень, можна взяти на роботу до 10 осіб, і можна здійснювати зовнішню економічну діяльність. Друга група дозволяє працювати з іншими юридичними особами, але тільки з тими, які знаходяться на єдиній системі оподаткування. Ця група підходить для фрілансерів і тих підприємців, хто надає послуги і сервіси віддалено фізичним особам, наприклад програміст.

3). Третя група ФОП – це вже найбільш універсальний бізнес, тут вже обороти коштів до семи мільйонів гривень, немає обмежень за кількістю співробітників, яких можна найняти на роботу. Третя група дає можливість працювати з компаніями на будь-якій формі оподаткування, також є вибір чи будете платником ПДВ чи ні. Це дуже важливий вибір, тому що тут вже найширший спектр діяльності: від виробництва і до надання послуг різним компаніям, в тому числі ведення ресторанного бізнесу.

бізнес-вумен

Звичайно починаючи свій перший бізнес не зовсім просто вирішити багато питань, наприклад, вибрати групу ФОП. Тому для того, щоб зробити правильний вибір, який сильно впливатиме на подальшу підприємницьку діяльність, є деякі інструменти, якими користуються досвідчені підприємці. На сайті Diia.gov.ua є простий опитувальник, відповідаючи на питання якого новачок зрозуміє, яка група ФОП йому ідеально підходить.

Наприклад, ви вирішили зайнятися консультаційним бізнесом і хочете консультувати різні компанії про те, як потрібно вести свій Youtube канал. Для цього потрібно зареєструватися як ФОП. Щоб правильно вибрати групу заходите на сайт «Дія», на сторінці «Чим займатись?» вибираєте послуги, переходите на другу сторінку «Скільки працівників плануєте найняти?», для прикладу вибираєте опцію «Жодного, буду працювати сам».

Переходите на наступну сторінку під назвою «Який плануєте обсяг доходу за рік», виберете варіант до 5 мільйонів гривень. Натискаєте кнопку «Далі» і переходите на сторінку «Кому будете продавати товари чи надавати послуги», з урахуванням того, що консультації можуть отримувати всі бажаючі, вибираєте опцію «Фізичним та юридичним особам», натискаєте кнопку «Далі», відкривається сторінка в якій бачите список виду діяльності, якою може займатися тільки перша група ФОП, значить, інші взагалі не можуть займатися, це дуже важливо.

У цьому списку немає обраного нами виду діяльності – консультації, тому вибираєте опцію «Не планую цим займатися». Відкривається нова сторінка, де написано «Вам підходить 3 група». Це означає, що доведеться платити єдиний податок у розмірі 5 відсотків від обороту. Також потрібно буде платити

Єдиний соціальний внесок – 22%, а оборот коштів може бути до семи мільйонів гривень.

Як зареєструватися приватним підприємцем

Перше що потрібно відзначити, приватне підприємництво зареєструвати дуже легко. У свою чергу приватним підприємцям на території України може стати будь-який громадянин, який має прописку, і досяг повноліття. Існують два основних варіанти реєстрації приватного підприємництва:

  1. • перший варіант: людина самостійно йде до державного реєстратора, і реєструє своє приватне підприємство;
  2. • другий варіант: майбутній підприємець може здійснити держреєстрацію онлайн на сайті Міністерства юстиції України.

Плюси і мінуси обох варіантів реєстрації бізнесу

1). У першому випадку йдете в Центр надання адміністративних послуг до державного реєстратора і реєструйте свій бізнес. Для цього потрібно взяти з собою паспорт та ідентифікаційний код. Реєстратор запропонує заповнити форму № 10. Там потрібно буде вказати всі свої паспортні дані, прописку, ідентифікаційний код, види діяльності, якими хочете займатися. Про те, що до цього питання потрібно підійти серйозно попереджають всі бізнесмени. Залежно від того, який вид оподаткування ви обираєте, буде залежати успіх бізнесу. Після оформлення всіх формальностей протягом 24 годин прийде відповідь про те що ви зареєстровані як приватний підприємець. Потрібно відзначити, що реєстрація приватного підприємця на території України абсолютно безкоштовна.

2). Якщо бізнесмен вибирає другий варіант реєстрації – на сайті Міністерства юстиції, то для цього необхідно отримати електронні ключі. Їх може отримати будь-який громадянин України в сертифікованому Центрі, який знаходиться при Державній податковій службі України. Як тільки отримаєте ключі, можете відразу скористатися сайтом Мін’юсту України. На сайті потрібно зареєструватися, і створити свій кабінет.

Далі реєструєте себе як приватний підприємець, і в розділі «Реєстрація бізнесу» вибираєте суб’єкт підприємницької діяльності, і заповнюєте певну анкету в режимі онлайн. Плюсом при реєстрації через сайт Мін’юсту буде те, що станете платником єдиного податку, якщо поставите галочку в спеціальній опції «Реєстрація єдиного податку». Тобто, людина стає приватним підприємцем і вже платником єдиного податку на третій групі. Протягом 24 годин на електронну пошту прийде відповідь зареєстровані чи ні.

Після того як громадянин здійснив державну реєстрацію і став приватним підприємцем, його повинні взяти на облік в органи податкової служби: до Пенсійного фонду, і в статистику, як приватного підприємця. Реєстрація здійснюється автоматично в усі органи. Бізнесменові нікуди не потрібно йти, не треба подавати не заяви. Державний реєстратор в автоматичному порядку реєструє його у всіх органах і службах.

Підсумок реєстрації завжди буде видно у виписці з реєстру суб’єктів підприємницької діяльності. Після того як підприємець зареєстрував свою діяльність він отримує виписку в електронній формі або в паперовому вигляді. Далі можете здійснювати відкриття вашого розрахункового рахунку, як приватного підприємця, провести реєстрацію книги в податкових органах і безпосередньо переходити до здійснення своєї підприємницької діяльності.

Обираємо систему оподаткування суб’єктів малого бізнесу

На даний момент в Україні існує дві системи оподаткування: загальна система і єдиний податок. Поговоримо про кожну з них більш детально.

1). На загальній системі оподаткування сплачується податок на прибуток – це 18%. Ця система більше підходить компаніям, у яких є великі витрати, тому що податок необхідно буде платити з різниці між доходами і офіційно підтвердженими витратами. Також загальна система не має обмежень за видами діяльності або обороту капіталу компанії. Тому всі великі компанії є платниками податку на прибуток на загальних підставах. Як на загальній системі, так і на єдиному податку, підприємство може бути зареєстроване платником податку на додану вартість (ПДВ).

Щоб відповісти на питання, чи потрібно вам реєструватися платником ПДВ, необхідно розібратися, хто ж будуть, або вже є, ваші клієнти і чи потрібен буде їм податковий кредит з ПДВ. Якщо ваші клієнти неплатники ПДВ, то не реєструючись платником ПДВ, можна заощадити багато грошей і нервів.

Перебуваючи на загальній системі оподаткування, є одна умова при якій обов’язково необхідно зареєструватися платником ПДВ. В українському законодавстві щодо цього сказано, що якщо дохід у підприємства за останні 12 місяців більше 1 млн. гривень. Отже, простіше кажучи, загальна система потрібна в тому випадку, якщо ви не плануєте вести діяльність тривалий час, тому що буде простіше подавати звіти, ви не плануєте великі обороти, більше 5 млн. грн у рік, маржа невелика, то вигідніше платити 18% з прибутку, ніж 5% з обороту. ПДВ вам потрібен – якщо ваші клієнти платники ПДВ

Згідно із законодавчими актами в Україні при реєстрації підприємства за замовчуванням податок на прибуток платять тільки юридичні особи. Тому якщо плануєте працювати за спрощеною системою, тобто на єдиному податку, то при реєстрації потрібно подати відповідну заяву.

Ставки податку на прибуток

Підприємці, які відкривають свою діяльність на загальній системі оподаткування, повинні знати, що у 2021 році в Україні податок на прибуток становить:

• 18% від прибутку;
• 3% від доходу – при загальному страхуванні;
• 30% від доходу, якщо займаєтеся діяльністю з організації та проведення лотерей;

Покарання за несвоєчасне подання звіту до податкової служби

В Україні працюють штрафи за несвоєчасну сплату податків на прибуток:
• за прострочену здачу звіту штраф 340 гривень, при повторній здачі після встановленого терміну штраф – 1020 гривень;
• штрафні санкції при несвоєчасній сплаті податку до 30 днів – 5%, після 30 днів – 10% від суми нестачі.

2). При виборі єдиного податку, вам необхідно буде платити податок з доходу, або, як кажуть, з обороту. Найбільш поширена третя група єдиного податку, вона дозволяє працювати як з юридичними особами, так і з фізичними особами, що дуже зручно. Платники найзручнішої форми оподаткування єдиного податку на 3й групі можуть самі обирати, ставати їм платниками ПДВ чи ні за тією ж логікою, залежно від того, чи сплачують ПДВ їхні клієнти. Від їх вибору залежить відсоток податку, який необхідно буде платити від доходу:

• 5% від доходу неплатникам ПДВ;
• 3% від доходу платникам ПДВ.

На практиці зазвичай це 5%, так як більшість з них все-таки працюють без ПДВ. Виходячи з того, ким не можуть бути платники єдиного податку, можете прийняти рішення, чи підходить вам 3 група чи ні. Найчастіші причини, чому підприємці не можуть бути платниками єдиного податку це:

• Підприємства з оборотом понад 5 млн. грн на рік.
• Нерезиденти України.
• Представництва, філії та інші відокремлені підрозділи юридичних осіб, які не є платником єдиного податку.
• Підприємства, понад 25% статутного капіталу яких належить юридичним особам, не платникам єдиного податку.
• Підприємства, які займаються забороненими для спрощеної системи оподаткування видами діяльності такими як:
• обмін іноземних валют;
• виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів;
• видобуток, виробництво і реалізація дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;

Отже, якщо оборот капіталу до 5 млн. на рік і бізнес не потрапляє під обмеження, фахівці рекомендують вибирати спрощену систему оподаткування на 3-й групі. Це дійсно вигідно і з точки зору податків, і за складністю ведення обліку та складання звітності. Якщо ж оборот компанії більше 5 млн. на рік, клієнти є платниками ПДВ, а компанія займається видами діяльності, які потрапляють під обмеження, то працювати доведеться в загальній системі оподаткування з ПДВ.

Висновки

В Україні поряд із загальною системою оподаткування, діє спрощена система оподаткування. Вона являє собою особливий механізм єдиного податку на умовах, визначених Податковим Кодексом України.

Фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо бізнес відповідає вимогам Податкового Кодексу України.

З урахуванням штрафів за несвоєчасне подання звітності ведення бухгалтерської звітності для більшості підприємців – головний біль. На старті утримувати свого бухгалтера дорого, а віддавати посередникам не завжди надійно.

ФОП: як працювати з банком і банківськими рахунками

Кожен майбутній підприємець починаючи свою справу проходить ретельну реєстрацію, для цього він змушений провести організаційну роботу. Потрібно оформити пакет документів, що супроводжується величезною кількістю питань, але ж не кожен підприємець має економічну освіту. Та навіть маючи освіту в сфері економіки і фінансів, але не маючи практичного досвіду, проблематично без консультації фахівця врахувати всі нюанси, Виникає питання як пройти реєстрацію фізичній особі-підприємцю, як правильно вибрати банк для відкриття рахунка. Якщо є особовий рахунок, чи можна ним користуватися у бізнесі? На ці та інші запитання найдете відповідь у статті.

Все що необхідно знати підприємцю про банки та банківські рахунки

Розпочинаючи свою діяльність кожен бізнесмен задається питанням: «Чи можна користуватися особовою картою громадянина, наприклад універсадьною картою ПриватБанку або картою Монобанку, чи потрібно відкривати бізнес рахунок?». Якщо користуватися банальною логикою, то здається яка різниця чи користуватися особистою картою, чи картою ФОП. Все рівно і там і там можна сплатити податок, і відобразити все в звіті. Здається що різниці не має, все рівно прийшли ті самі гроші і однакові податки з цього заплатили. Ця операція так виглядає на перший погляд але вона має деякі приховані нюанси.

Фізична особа-підприємець: яким рахунком користуватись

1). Перший і самий банальний аргумент – це Національний банк України, який забороняє використовувати особові картки для підприємницької діяльності. І, ця заборона закріплена в спеціальній інструкції № 492 Нацбанку України. На практиці цю інструкцію можна ігнорувати, тому що в ній немає прямої відповідальності за порушення цієї інструкції. Але не треба забувати правила фінансового моніторингу, який блокує діяльність підприємців і мотивами блокування є саме не дотримання інструкції № 492, а саме використання особистої картки для підприємницької діяльності і на основі цього банк приймає рішення заблокувати рахунки клієнта, враховуючи рішення фінансового моніторингу.

ФОП: як працювати з банком і банківськими рахунками

2). Є ще один аргумент – податковий. Справа в тому, що на податковій перевірці перевіряється якраз підприємницький рахунок під кодом 2600, який є основою для перевірки підприємницької діяльності. Якщо підприємець заявить при перевірці податковим інспекторам, що у нього підприємницького рахунку немає і він користується особовою карткою, то перевіряючий запросить з особового рахунку виписку. Але є ризик, що податкова буде трактувати як бізнес операція і зобов’язує підприємця сплачувати податок 18% на дохід, та 1,5% військовий збір, оскільки це особова карта а не підприємницька і до неї не застосовується пільгова система оподаткування як у підприємців, крім того можуть трактувати це як обов’язок подавати звіт за формою 1ДФ – праця і розрахунки з іншими особами.

До речі звіт 1ДФ повинні подавати всі підприємці, які розраховуються, як з бізнесменами, так і пересічними покупцями. Крім того рахунок 2600 підприємницький, коли банк його відкриває він автоматично без відома клієнта повідомляє в податкову про те, що такий рахунок відкритий, податкова з цього моменту знає, що такий рахунок у ФОП є і його можна перевіряти. Про інші рахунки підприємця банк не в курсі. В зв’язку з цим, він не знає, що їх можна перевіряти.

Не завжди доцільно робити виплати коштів іншим особам з особистої картки. Зверніть увагу і на розрахунок вами з іншими особами. Коли фізична особа-підприємець платить іншим фізичним особам-підприємцям , або просто фізичним особам, то він мусить здавати звіт за формою 1ДФ щокварталу. Відповідно, якщо бізнесмен не хоче здавати цей звіт щокварталу, то необхідно кошти з підприємницької карти скинути на особовий рахунок і вже з нього платити, тоді підприємець вже по суті оминає подачу звіту 1ДФ.

Топ-5 банків, в яких комфортно працювати підприємцям

Що б не заморочуватись і не витрачати час відносно надійної фінансової установи підприємець може орієнтуватись на середні показники банків України для яких характерні наступні показники:

• вартість відкриття рахунку в середньому – 78,46 грн.
• щомісячного обслуговування коштує в середньому – 278 гривен.
• закриття рахунку коштує в середньому 121 гривню.

Якщо звернути увагу на рекламу будь-якого українського банку, або відвідати його сайт, то у своїх розповідях вітчизняні фінансові установи здатні конкурувати навіть зі швейцарськими банками і в плані надійності, і в плані сервісу.

Але реальність наповнена розчаруваннями, а для клієнтів недобросовісних банків – також тяганиною і зайвими витратами.

Щоб прийти до зручного і вигідного співробітництва – краще підготуватися. Вивчити всі аспекти навіть складніше, ніж здається, адже за фасадами рекламних обіцянок криються лабіринти документів, вихід з яких знайде хіба що досвідчений бухгалтер. Але майбутній клієнт банку зможете отримати загальне уявлення навіть за кількома ключовими показниками:

розрахунок ФОП

1). Перший показник – це сервісне обслуговування. Якщо при напливі клієнтів один фахівець відсутній, а ще один байдуже снує по холу з папірцем в руках, це привід задуматися. Оцініть, наскільки вичерпну інформацію надав менеджер у відділенні і наскільки швидко отримали консультацію по телефону. Адже одна справа – наштовхнутися на зволікання в рядовому питанні, і зовсім інша – в разі надзвичайної ситуації.

2). Другий показник – це онлайн-банкінг. Обміняти валюту, перевірити стан рахунку, отримати повідомлення, відстежити транзакцію і навіть провести розрахунки – все більше дій зручніше здійснювати не в реальному, а у віртуальному кабінеті.
Але лише за умови, що онлайн-банкінг створений не для галочки, працює стабільно і пропонує вичерпну функціональність. Ще однією перевагою є відкритий API (Application Programming Interface), що дозволяє стороннім розробникам легко взаємодіяти з сервісом.

3). Третій показник – делегування повноважень. У відносинах підприємця з банком бухгалтер найчастіше виявляється в ролі третього зайвого. А все через складнощі обмеженого доступу до клієнт-банку. Зіткнувшись з ними, багато хто йде на ризик і просто надають бухгалтеру логін і пароль. Але є і сервіси-виключення, що відкривають фахівцю з обліку лише необхідну йому інформацію.

4). Четвертий показник – це масштаб. Чим більша у фінансовій установі мережа відділень і банкоматів, тим комфортніше користуватися його картою кожному користувачу. До того ж великі банки набагато частіше демонструють налагодженість всіх процесів, ніж їх дрібніші конкуренти. Але є і зворотна сторона медалі: чим більший масштаб, тим, зазвичай, менше уваги приділяється кожному клієнту окремо.

Топ-5 банків, в яких комфортно працювати підприємцям

5). П’ятий показник – це вартість обслуговування. Залежно від виду підприємницької діяльності, цей фактор може бути як малозначним, так і вирішальним. На перший погляд, цифри від банку до банку не дуже різняться. Але, як відомо, копійка гривню береже. А коли щоденна кількість платежів обчислюється сотнями, зекономити на розумній комісії можна дійсно чимало. Як згадувалося вище, більше – не означає краще. Тому ТОП-5 рекомендованих банків для ФОП-ів, створено на основі відгуків клієнтів:

1). ПриватБанк. Напевне, найрозповсюдженіший банк у бізнесі. Перший банк, який відкрив API, а «Приват24» надовго став синонімом онлайн-банкінгу.

• Сервіс для бухгалтерів налагоджений, постійно впроваджуються технічні новинки.
• Згідно інформації на сайті, відкрити рахунок у відділенні коштує 100 грн, онлайн – безкоштовно.
• Вартість місячного обслуговування складає 100 гривень, але тільки якщо в цей період надходили гроші на рахунок.
• Внутрішні платежі відбуваються моментально, зовнішні – до 30 хвилин.
• Комісія при виведенні готівки – 0,8%.

2). Альфа Банк. Менш розповсюджений, якщо дивитися у розрізі кількості клієнтів, але сміливо наступає на п’яти Привату. У скарбничці його заслуг теж і відкритий API, і продуманий сервіс для бухгалтерів. Згідно інформації на сайті, відкриття рахунку коштує 1 грн і є можливість зробити це онлайн. Вартість обслуговування – до 800 грн на місяць в залежності від тарифу (і лише в разі надходжень). Внутрішні операції – моментальні, зовнішні – максимум за 15 хвилин. Комісія при знятті готівки – ті ж 0,8%. Слід відзначити приємний рівень уваги до потреб клієнта. Не кожен банк може похизуватися як Альфа.

3). БІС-банк відносно невеликий, а тому істотно поступається великим гравцям ринку за кількістю відділень. Це відставання він компенсує офлайн-сервісом по вищому розряду. Згідно інформації на сайті, банк надає безкоштовне відкриття рахунку та обслуговування, за винятком Gold карт. У власних банкоматах зняти готівку можна без комісії, але мережа поки що невелика.

4). УкрСиббанк – це міцна фінансова установа. Онлайн-простір, на перший погляд, менш зручний, але повний функціонал присутній. Згідно інформації на сайті, відкриття рахунку безкоштовне, а місячна плата за обслуговування всього 20 грн. А якщо рухів по карті не було, то взагалі нічого не списується. Зняття готівки доступне без комісії. А на переказ коштів системі знадобиться всього 15 хвилин.

5). Райффайзен Банк Аваль – це найбільший вітчизняний банк з іноземним капіталом. З основними обов’язками справляється якісно, але виділити проривні технології, захмарний рівень сервісу чи особливу оперативність – не вдасться. Так, згідно інформації на сайті, внутрішні операції займають до 2 годин, а зовнішні – до 2 днів. Відкриття рахунку безкоштовне, а ось його обслуговування обійдеться в 250 грн щомісяця. Комісія при знятті готівки – 0,85 % + 5 грн.

Рахунок для ФОП у Монобанку: все онлайн плюс мобільний додаток

Monobank – це сучасний банк в телефоні , де абсолютно все робиться онлайн. Різко з’явившись на ринку України він завоював довіру десятків тисяч клієнтів у перші ж місяці роботи, а зараз дозволяє навіть відкривати в ньому рахунок підприємцям з усієї України. Давайте розглянемо детальніше плюси відкриття рахунку для ФОП в Монобанку:

• Перше – це безкоштовно. Що не кажіть, але якщо взагалі не сплачуєте ні за відкриття, ні за користування рахунком – це приємно. При тому це стосується як основного рахунку у гривні, так і валютних.

• Друге – все онлайн. Все робиться швидко і зручно, Ви можете забути про черги в банку щоб зробити ту чи іншу процедуру.

• Третє – мобільний додаток. Він зручний, без перебільшень. Прибрано все зайве, залишено тільки необхідне. Найважливіше те, що у одному вашому додатку знаходяться всі рахунки. І особовий, і рахунок ФОП, навіть якщо їх декілька. Не потрібно встановлювати різні додатки та інтерфейси і розмежовувати бізнес і особисті фінанси.

• Четверте – це платежі з валютних рахунків проходять цілодобово. Не потрібно вичікування 10-ї години ранку щоб створити заявку на зміну валюти, а якщо не встигли до 15години, то чекати наступного дня. Це власні гроші, якщо вони потрібні – клієнт може їх взяти в будь-який момент. Це дуже круто і завдяки саме цій послузі Монобанк знайшов прихильників серед підприємців IT сфери та просто тих, хто надає послуги за кордон.

• П’яте – це окремий бухгалтерський кабінет. За дві хвилини можна додати бухгалтера прописавши йому необхідні функції такі як взяти виписки, створити платіжки і так далі. Це не новинка, але далеко не всі банки можуть похизуватися зручним інтерфейсом для бухгалтерів. В Монобанку з цим все добре.

• І останнє – це ладний фінмоніторинг. Монобанк прямо на сайті вказує цю перевагу і називає її «Дружелюбний фінмоніторинг» і валютний контроль.

Показати докази не вдасться, це тільки слова, але з відгуків підприємців можна сказати що бізнесмени, які перейшли до Монобанку, жодного разу не стикалися з проблемами від фінмоніторингу. Про інші банки, на жаль, сказати такого не можна. Тому якщо збиралися відкривати рахунок у Монобанку, то спробуйте. Як мінімум, це зручно.

ФОП початківець на перших порах повинен користуватися послугою досвідченого бухгалтера. Банківська система – це складний механізм і опанувати його алгоритми складно навіть людині з фінансовою освітою.

Приведені банки дійсно для підприємців. Інтуїтивно зрозумілі. Є можливість створити особистий кабінет, все просто, нічого зайвого. Мають онлайн бухгалтерію, що надзвичайно вигідно для підприємця, який працює без бухгалтера.

Види підприємницької діяльності в Україні

В наші дні підприємництво стає все більш привабливою формою кар’єрного росту людей. В індивідуальному плані воно дає можливість самостійних дій і самореалізації планів і мрій людини. З соціальної точки зору це шлях до виробництва товарів і послуг. Це в свою чергу приплив робочих місць та зайнятості населення. Створення підприємства для людей з підприємницькою схильністю – це можливість уникнути розчарування пошуком найманої праці та спробою взяти на себе життєву відповідальність. Початок бізнесу тягне за собою ризик певних зобов’язань і фінансових наслідків. Тому відкриття бізнесу не може бути не продуманим дією, без суттєвої підготовки і знань про функціонування ринку. Більше дізнаєтесь, прочитавши статтю.

Підприємницька діяльність в Україні: форми і види

Вибір форми підприємницької діяльності важливий з кількох причин. Він безпосередньо впливає на відповідальність за зобов’язаннями, відбивається у вигляді звітів, які подаються до контролюючих органів та ведення бухгалтерського обліку. Перш ніж прийняти рішення про реєстрацію бізнесу, потрібно дізнатися про правила ведення підприємницької діяльності. Перелік видів бізнесу, який дозволений в нашій країні, згідно із законодавством України, це:

• індивідуальне або приватне володіння бізнесом;

• господарське товариство;

• бізнес-партнерство;

• товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ, (акціонерне ТОВ);

Вибір кожної з перерахованих вище форм бізнесу зобов’язує підприємця нести відповідальність за порушення українського законодавства щодо господарської діяльності. Щоб вигідно вибрати вид бізнесу, слід отримати мінімум знань про кожного з них.

1. Приватний бізнес – одна з найпопулярніших форм в підприємництві

Індивідуальне підприємництво зазвичай є першим кроком в діловій кар’єрі. Деякі люди просто мріють «побути самі по собі», що дає багато переваг, але також є і відповідальність, і не мала. Останнє часто буває переважною, про що свідчить статистика. Понад 25% підприємств закриваються всього через 12 місяців роботи, і менше половини можуть похвалитися більш ніж трирічним присутністю на ринку. Причиною тому може бути недостатня підготовка підприємця.

З формального боку вибір цієї форми ділової активності економить багато часу – заявку на реєстрацію компанії можна подати онлайн, використовуючи веб-сайт « Єдиного держ. реєстру суб’єктів господарювання (ЄДР) ».

При реєстрації компанії потрібно вказати її назву, законодавець вимагає як мінімум ім’я і прізвище підприємця.

Перед тим, як піти в офіс до держ. реєстратору, або зареєструватися онлайн на веб-порталі електронних сервісів, кожен майбутній підприємець повинен розглянути кілька елементарних питань, що стосуються своєї компанії, в першу чергу є сенс відкривати бізнес, якщо немає досвіду в цій сфері діяльності.

Поширена помилка підприємців новачків – це необачне відкриття бізнесу, щоб скоріше розбагатіти.

Щоб створити щось путнє, потрібні гроші, тому новачкам варто поцікавитися субсидіями від служби зайнятості для започаткування бізнесу.

Друга дилема – це форма оподаткування. Вибрати загальні правила відповідно до шкали податків або слід прийняти фіксований податок. А, може, одноразова виплата буде найбільш вигідною. Проблеми іноді бувають складні, тому рішення слід приймати тільки після ретельного аналізу майбутнього бізнесу з урахуванням передбачуваних доходів і витрат.

Види підприємницької діяльності в Україні

Багато людей переконані, що кожен приватник платин податок ПДВ, а між тим, це залежить, в тому числі, від суми виручки і навіть чи буде бізнесмен працювати за моделлю загального оподаткування або, на єдиному податку. Також слід пам’ятати, що зміна форми розрахунків з податковими органами можна вносити тільки один раз в рік.

При створенні ПП ( приватний підприємець ) вам не буде потрібно початковий капітал. Ви будете нести відповідальність усіма своїми активами за всіма зобов’язаннями, які виникли в ході ведення бізнесу. Підприємці приватники самі створюють бухгалтерію і ведуть бухгалтерський облік, який залежить від форми оподаткування.

2.Разновідность комерційної діяльності – хозтоваріщество

В Україні існують різні форми ведення бізнесу, найбільш популярним є цивільно-правове партнерство. Для його створення необхідно наявність як мінімум двох партнерів (це можуть бути як фізичні особи, які ведуть індивідуальне підприємництво, так і організації). При відкритті комерційної діяльності підписується договір, складений в письмовій формі. Потенційні партнери не зобов’язані вносити будь-якої капітал (це не обов’язково), і кожен з них має право на рівну частку прибутку, а також кожен партнер платить податок на прибуток.

Залежно від розміру доходу компанії може знадобитися спрощений або повний облік. Незважаючи на безліч переваг ведення бізнесу в формі цивільно-правового партнерства, не можна забувати про його недоліки. Підприємці ( всі партнери ) несуть спільну відповідальність, а в разі шкоди або заборгованості по кредитах та інших зобов’язаннях – кожен окремо.

приватний підприємець

3. Форма комерційної практики – об’єднання з обмеженою відповідальністю (ТОВ)

Компанії з такою формою організації бізнесу успішно працюють на українському ринку – це дуже популярна форма ділової активності серед підприємців. Для створення бізнесу за типом «ТОВ», не потрібно, щоб було кілька компаньйонів, досить одного організатора, а статут повинен бути укладений у формі нотаріального акту. Протягом деякого часу підприємці також можуть скористатися спрощеною процедурою, щоб створити компанію в інтернеті.

Для створення підприємства з такою формою діяльності в Україні не потрібно вносити мінімальний акціонерний капітал. Тому засновники вносять невелику суму (50 – 100 гривень) для солідності. Компанія відповідає за своїми зобов’язаннями власними активами. Вона видається правлінням, і коли правління складається з більш, ніж одну людину, для ефективного представництва необхідна співпраця двох його членів.

4. Тип комерційної діяльності – акціонерне товариство

Такий бізнес найчастіше створюють підприємці, які планують вийти на великий бізнес. Для його оформлення і реєстрації досить одного творця. Статут підприємства оформляється в формі нотаріального акту, статутний капітал при такій формі роботи потрібен обов’язково і становить 1250 мінімальних заробітних плат. Для успішного створення акціонерного товариства необхідно зробити запис в Національному судовому реєстрі.

Цивільно-правове товариство відповідає за своїми зобов’язаннями своїм майном, а акціонери можуть втратити тільки свої частки в компанії. Акціонерне товариство може бути представлено правлінням. Якщо правління складається з більш, ніж одну людину, ефективне представництво виглядає тільки тоді, коли кілька членів правління, які співпрацюють один з одним презентують свій бізнес.

5. Види господарської діяльності – повне товариство

Для створення повного товариства необхідно як мінімум два партнера. Настановним документом може бути письмове угоду, хоча іноді потрібно нотаріальний акт (наприклад, коли внеском акціонера є нерухомість). Повне товариство повинне бути внесено до Національного судовий реєстр. Воно не є юридичною особою і може бути представлено кожним з партнерів (обмеження в цьому відношенні можуть бути включені в договір).

Тип комерційної діяльності

Партнери несуть відповідальність за взятими на себе зобов’язаннями всім своїм майном, за збитки, боргові зобов’язання відповідають, як солідарно, так і індивідуально.

6. Компанія-партнер – тільки для представників вільних професій.

Що відрізняє компанію-партнера від інших, так це те, що її можуть створити тільки представники вільних професій, наприклад, юристи чи лікарі. Для інших людей цей тип компанії недоступний. Установчий документ являє собою письмову угоду; також необхідна запис в Національному судовому реєстрі. Як і в товаристві, тут немає мінімального статутного капіталу, і вона не має юридичної особи.

Кожен з партнерів уповноважений представляти партнерство. Відповідальність за зобов’язаннями також характерна для партнерства, і вона розділена між партнерами. В установчому документі також можуть бути вказані партнери, які будуть нести повну відповідальність за зобов’язаннями, взятими на себе компанією.

7. Вид господарської діяльності – командитне товариство

Такий бізнес може бути створений двома партнерами. Один з них називається «генеральним партнером», а інший – «партнером з обмеженою відповідальністю». ген. партнер відповідає за зобов’язаннями товариства всім своїм майном. Відповідальність обмеженого партнера лімітується сумою, вказаною в контракті. Установчий документ являє собою угоду у формі нотаріального акту, але партнери також можуть використовувати можливість створення компанії в інтернеті.

Чіткий поділ відповідальності за зобов’язаннями компанії означає можливість її подання. Як керівник товариство представляє генеральний партнер, а обмежений партнер може представляти бізнес в якості представника.

8. Форма бізнесу – акціонерна компанія з обмеженою відповідальністю (АКОО)

Як видно з назви компанії, вона являє собою риси командитного товариства і акціонерного товариства, які працюють як одне підприємство. Командитне акціонерне товариство може бути засноване двома компаньйонами. Один з них є генеральним партнером, тобто відповідає за зобов’язаннями компанії всім своїм майном, а інший – акціонером. Статут повинен бути оформлений у вигляді нотаріального акту.

Для створення АТОВ статутний капітал вносити не потрібно. Ген. партнер може представляти товариство, в якості директора, а кожен акціонер може виступати в якості його представника.

7 кращих Сайтів для пошуку роботи в Україні

error: Вміст захищений!!