Багато хто помилково вважає, що сфера текстильного бізнесу вже зайнята або старомодна. Реальна ситуація інакша. Точок текстилю чимало, але виглядають вони найчастіше непрезентабельно. У текстильному бізнесі можна заробляти гідні гроші з мінімальними вкладеннями. Головне – це підійти до справи з розумом.
Крок 1. Розробляємо стратегію.
Щоб вибудувати стратегію, необхідно розуміти, який текстиль і якій ціновій категорії ви бажаєте продавати. З’ясувати, хто ваші конкуренти. Подумайте, чим ваш магазин буде вигідно відрізнятися від магазинів ваших конкурентів. Багато хто вважає цю інформацію зайвою і не приділяють їй належної уваги, а в підсумку прогорають або працюють з низькими доходами. Почніть детальні дослідження, проаналізуйте сферу, в якій ви починаєте працювати. Присвятіть цьому мінімум кілька днів.
Ви повинні обійти всі роздрібні магазини, що торгують текстилем, в районі, де ви плануєте відкривати бізнес. Поспілкуйтеся з продавцями під виглядом клієнта. Відзначте на карті розташування потенційних конкурентів. Це дозволить визначити, де на даний момент затребуваність у вашому майбутньому бізнесі вище. Відзначте всі плюси і мінуси конкурентів, які виявите в процесі дослідження.
Продукцію яких виробників продавати? Найчастіше цей товар не маркований. Люди купують даний товар, тому що у нього недорога ціна. Не йдіть цим шляхом. Продавати товар, за який не соромно. Знайдіть гідного постачальника, який дорожить своїм ім’ям і пропонує такий товар, яким ви самі будете пишатися.
Крок 2. Складаємо матрицю товарів, щоб зрозуміти, текстиль яких брендів і якій ціновій категорії виставити на продаж.
У цьому вам допоможе аналітика. Ви повинні розуміти, що на вибір цінової категорії впливає місце розташування магазину. В історичному центрі міста буде доречніше виглядати бутик з преміальними товарами, а в спальному кварталі перевага надаватиметься категорії середньої або нижче середнього. У будь-якому випадку асортимент товару повинен представляти із себе матрицю. Це означає, що повинен бути сформований перелік товарів, наявність яких буде підтримуватися постійно.
Наприклад, в наявності завжди повинні бути ковдри та постільна білизна в розмірах: півтораспальних, двоспальні і євро, а також подушки в розмірах 50 на 70 і 70 на 70.
Також в матриці повинні бути товари з різними наповнювачами і тканинами. При виборі ковдри одним з основних критеріїв є теплота або теплопровідність. В цьому випадку наповнювачі товщиною від 150 грам на метр будуть корисні влітку, а наповнювачі товщиною від 320 грам зігріють холодною зимою. Покупцем потрібен магазин, в якому вони можуть придбати повний комплект необхідного текстилю.
Коли до вас прийде покупець за постільною білизною певного розміру, ви зможете запропонувати йому в комплекті відповідний наматрацник або нову подушку. Якщо ви візьмете за правило такий підхід, ваші доходи відчутно зростуть.
Ось лише частина основних товарів, які повинні бути в асортименті:
- ковдри,
- подушки,
- постільна білизна,
- покривала і пледи,
- рушники,
- прихватки і фартухи,
- халати та домашній одяг,
- скатертини і килимки,
- подарункова текстильна продукція.
При виборі товару необхідно дотримуватися принципу монобренду, тоді ваша торгова точка буде мати цілісний і закінчений вигляд.
Крок 3. Вибір торгового майданчика.
Якщо ви дійсно хочете заробляти гроші, а не просто відкрити точку для галочки, то варто відмовитися від принципу “найдешевше”. При виборі місця для майбутнього бізнесу можна заощадити на оренді, але програти в трафіку.
Чим більше людей буде проходити повз дверей вашого магазину, тим більша ймовірність, що вони зайдуть і щось придбають.
Потік людей на центральних вулицях набагато більше, ніж в дворах або на околиці. Особливо це актуально для текстилю.
Текстиль – товар не ексклюзивний. Людина звикла купувати його заодно з іншими товарами, наприклад, в торговому центрі.
Формат розташування невеликих магазинів в нових житлових комплексах зараз швидко набирає обертів. Перевага очевидно – це наявність гарантованого попиту на вашу продукцію.
Будинки будуються, квартири продаються, люди роблять ремонт, купують меблі. Також вони захочуть придбати текстиль. Середній вік жителів новобудов – 25-40 років. Ці люди не люблять витрачати час на ходіння по ринках або віддаленим торговим центрам.
Вони бажають вийти з дому і в радіусі 200 метрів купити все, що їм необхідно. Крім того, не забувайте, що текстиль – це дуже хороший подарунок.
Покупець, який вже повністю облаштував власну оселю, може приїхати до своїх родичів або друзів і побачити у них текстиль радянського зразка. Тоді він задумається про приємне подарунок для близьких людей у вигляді комплекту хорошого якісного текстилю. Пам’ятайте, якщо людина хоч раз поспав в ліжку з хорошим постільною білизною, він зрозуміє наскільки це приємно.
Крок 4. Підбір персоналу.
Слід зрозуміти, чи потрібні вам на першому етапі наймані продавці. Якщо все-таки потрібні, то треба постаратися і самим проводити в магазині якомога більше часу. Потрібно зрозуміти, чого хочуть покупці, і як вам вибудовувати роботу з продавцями.

Для продавців найважливішим стимулюючим фактором є заробітна плата. Але це лише стимул. Великий оклад або відсоток від продажу не навчить співробітника вижимати з кожної ситуації максимум. Рівень професійних навичок продавців необхідно постійно піднімати.
Потрібно відзначити, що рівень націнки на товари з текстилю – від 5 до 100 відсотків. Наприклад, на постільну білизну націнка становить близько 50 відсотків, на трикотаж – 70-120. Виходячи з цього, ви можете порахувати, скільки потрібно продавати товарів, щоб заробити ту чи іншу суму грошей.
Бізнес з продажу текстилю – це вельми вигідна справа, якщо підійти до нього з головою.
Супер спосіб заробітку на Ютуб-каналі
Топ-10 кращих ідей для написання статей
Інвестування в золото — що потрібно знати?